آزمون‌های شبه نهایی در دهه آخر فروردین برگزار می‌شود

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش گفت: در دهه آخر فروردین آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری برگزار می‌شود.

محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش از برگزاری ششمین جلسه ستاد عالی آزمون‌ها با حضور روسای کارگروه‌های ۶ گانه خبر داد و گفت: در این نشست، در خصوص برگزاری آزمون‌های شبه نهایی تصمیم‌گیری و مقرر شد در دهه آخر فروردین آزمون‌های شبه نهایی به صورت هماهنگ کشوری طراحی شود و به صورت همزمان در سراسر کشور با محوریت دبیرخانه های راهبردی کشوری با ۴ عنوان درسی، ۲درس تخصصی و ۲ درس عمومی در هر پایه از ۳ پایه دوره دوم متوسطه آزمون برگزار شود.

وی ادامه داد: به جهت این که دانش آموزان عزیز با شیوه طراحی آزمون‌های نهایی آشنایی پیدا کنند و همین طور دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم با نحوه شرایط آزمون‌های نهایی آشنا شوند، بسته‌ای توسط سازمان پژوهش و معاونت متوسطه آماده شده که در آن بسته، اهداف جزیی دروس و سوال های اساسی که مربوط به آن اهداف است در کنار سطوح شناختی که مورد هدف قرار می دهند و سوال براساس آن طراحی می‌شود در اختیار دبیران و دانش‌آموزان قرار می گیرد که بر اساس آن، این طراحی ها انجام می شود تا این آزمون کاملا شبه آزمون و متناظر به آزمون نهایی برگزار شود.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: با برگزاری این آزمون آشنایی با شیوه طراحی و برگزاری آزمون اتفاق خواهد افتاد.

زارعی با بیان این‌که تصمیم گیری درباره امتحانات دانش آموزان خارج از کشور، موضوع دیگر جلسه ستاد عالی آزمون‌ها بود، تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران دانش آموزانی که در مدارس ایرانی مشغول به تحصیل هستند در قالب حوزه های آزمون در چارچوب ضوابط حوزه های آزمون که در داخل کشور است، آزمون ها برگزار می شود.‌

وی ادامه داد: در مکان هایی که در نمایندگی سیاسی، آزمون برگزار می شود؛ چون در مصوبه هیات وزیران تصریح شده است که ضوابط آموزش و پرورش حتما توسط نمایندگان سیاسی رعایت شود، با همکاری مرکز امور بین الملل و وزارت امورخارجه این ضوابط از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام و توسط وزارت امور خارجه به نمایندگی های سیاسی ابلاغ می شود. در مکان‌هایی که این ضوابط را می توانند انجام دهند، آزمون برگزار خواهد شد و در غیر این صورت آموزش و پرورش از اجرای آزمون در مکان هایی که الزامات را نمی توانند انجام دهند معذور خواهد بود و در حوزه‌هایی دیگر آزمون برگزار خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
آزمونای مرحله دوم المپیاد رو هم بهش اضافه بفرمایید ?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
چرا همیشه دارین کارو برای دانش آموزان سخت میکنید بخدا وبه پیروپیغمبر به هرچی که شما می‌پرستید ما ادمم ربات نیستیم
کنکور فرهنگیان داریم وبعد چند روز کنکور اول رو داریم وبعد نهایی وبعد کنکور دوم
چرا درک نمیکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
بدترین زمان برای شبه نهایی می باشد.مرحله اول کنکوروکنکورفرهنگیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
خیلی تصمیم عالی هست!! به کسانی که چنین تصمیمی گرفته اند باید مدال داد.چون داوطلبان در روزهای منتهی به کنکور انهم فرهنگیان باید به فکر امتحانات شبه نهایی هم باشند.
آخرین اخبار