هشدار تعزیرات به تاکسی‌های اینترنتی؛

بعد از حذف گزینه عجله دارم قیمت‌ها را گران نکنید

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور گفت: با هرگونه اصرار به تخلف توسط تاکسی‌های اینترنتی برخورد قاطع خواهد شد.

 احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در نشست خبری امروز با موضوع  ساماندهی اقدامات ضابطان و حمایت از تولید گفت: یکی از موضوعات امروز چالش‌هایی هست که در حوزه کشف و رسیدگی به تخلفات داریم که برخی به فهم و استنباطی است که ضابطین از قانون دارند یا برخی از این قوانین به نحوی تفسیر می‌شوند یا از قوانین استنباط می‌شود که مانع بزرگی برای تولید ایجاد می‌کند یا برداشت‌های ناصحیح از قوانین سبب شده که بازار جولانگاه متخلفین باشد؛ لذا ضرورت دارد به یک روش استنباط تعادلی برسیم.

وی افزود: ضرورت دارد که همکاری خوبی سازمان تعزیرات با ضابطین داشته باشد به نحوی که برایند آن حفظ حقوق مردم و مصرف کنندگان باشد. یکی از چالش‌های ما بحث اجرای تبصره ۴ ماده ۱۸ و موضوع قاچاق است که مشکلاتی را ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: یکی از رویکرد‌های این دولت این است که بتواند خدمتگذار واقعی مردم باشد و ممکن است در این مسیر  با عملکرد‌های نامناسبی مواجه باشیم که از گذشته نهادینه شده است. باید پاسخ داد که فلسفه وضع  این مقرره چیست؟   رابطه این تبصره با عدم ثبت موجودی در انبار‌ها چیست؟

اصانلو افزود: در بررسی پرونده‌های مرتبط با قاچاق در تعزیرات احساس کردم در مقام تفسیر یا اجرای قانون ما با چالش‌هایی مواجه ایم که  یکی بحث کشف کالای قاچاق نسبت به کالا‌هایی است که از استان‌های مرزی داخل کشور می‌شود و برای مصرف شخصی وارد نقاط مرزی کشور می‌شود. براساس مقررات قانونی ورود کالا‌ها از استان‌های مرزی بصورت موردی و مصرف شخصی تخلف نیست و در صورتی امر مجرمانه است که بصورت تجمیعی وارد کشور شود. متاسفانه شاهدیم بخشی از پرونده‌های قاچاق که وارد تعزیرات می‌شود با همین عناوین وارد می‌شود.

وی گفت:  موضوعی که دغدعه ماست و با رویکرد دولت خدمتگذار ناسازگار است، این است که در مقام اجرای قانون تفسیر‌ها یا برداشت‌هایی می‌کنیم که ایجاد مشکل برای واحد تولیدی می‌کند. اگر بستر اجرای این تبصره در برخی دستگاه‌ها وجود ندارد چرا برخی دستگاه‌ها  اصرار دارند تهیه گزارش کنند و برای مردم مشکل ایجاد کنند.

وی گفت: سازمان تعزیرات در راستای وظیفه ذاتی خود که مبارزه با گران‌فروشی به موضوع تخلف گزینه عجله دارم در تاکسی های اینترنتی ورود کرد و سبب حذف شد اما بر حسب گزارشات ارایه شده سرویس دهی را کاهش داده یا قیمت را بالا بردند.

 اصانلو گفت: تذکر جدی می دهم که هر دو این اقدام مصداق تخلف است واگر احراز شود که تعمدا از ارائه خدمات امتناع و یا گران‌فروشی کرده و دنبال گروگان گرفتن مردم هستند برخورد قاطع خواهد شد.

وی گفت: از مردم می خواهم که اگر با این مسائل مواجه شدید با سامانه ۱۳۵تماس و اعلام شکایت کنید و دو شعبه برای بررسی تخلفات این دو شرکت در تهران ایجاد خواهد شد .هر شکایتی در این سازمان در رابطه با این دو شرکت اعلام شد حکم مقتضی صادر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
اگر رئیس سازمان تعزیرات چند روزی به جای استفاده از خودرو شخصی از برنامه اسنپ جهت رفت و آمد استفاده می کردند، میزان پایبندی برنامه اسنپ به دستورات تعزیرات را درک می کردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ای مسئول بی خرد یه کم به فکر راننده بیچاره و مظلوم هم باش بفهم اون از سر ناچاری و بیکاری داره تو این کار سخت و پر استرس نون حلال در میاره
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۲۱:۵۵ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
اسنپ قیمتش دو برابر شده
اینم از مدیریت مسعولین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
به امید خدا امیدوارم اسنپ و تپسی کلا جمع بشن چون یه برنامه ای هستن که داخل ایران جا نیفتادن ، مردم باید مسیر 5. دقیقه‌ای رو تاکسی زرد 200 هزار تومان پول بدن تا قدر تاکسی اینترنتی رو بدونن
Iran (Islamic Republic of)
ولی الله قاسمی
۲۱:۱۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
واقعا این بار رو از دوش مردم برداشته شده؟ دیگه کدوم راننده
اسنپ رقبت می کنه یک مسیر 40 تا 45دقیقه وپر ترافیک رو با مبلغ 25 هزار تومان سفر قبول کنه؟ حالا مردم باید درخواست سفر بزنن و علاف بشن وهیچ راننده ای قبول نکنه اسنپ هم
کاری به این کارها ندارد او 15 درصد شو میگرد این وسط مردم
هستند وراننده اسنپ هردو متضرر توی خانه بخوابیم حداقلش
ضرر نمی کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
این رسم سرمایه داری است اولش با قیمت پایین امدن همه اژانس ها را ورشکست کردن و از میدان به در بردن حالا دست مردم را گذاشتن تو پوست گردو و هی قیمت بالا می برن - حواسمان جمع باشد در نان و لوازم خانگی و اقلام سوپری گولشان را نخوریم اندکی گران تر از صنف محل خودمان خرید کنیم اینها اولش ارزان می دن بعدش پوست کله مان را هم می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
راننده های بیچاره چرا این وسط کسی حسابشون نمیکنه مسیرهای تهران این این ایام حداقل یک ساعت طول میکشه اون موقع کرایه ۸۰ تومن؟؟؟؟؟؟سمت راننده رو هم ببينيم لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
والا در مسیرهای کوتاه بدون ترافیک در شهرهای دیگر هم قیمتها دو برابر شده، شما سمت مسافر را هم ببین!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
چون گزینه عجله دارم حذف شده راننده‌های تاکسی اینترنتی مسافر نمیگیرن یا پیشنهاد مستقیم میدن که با کرایه بالاتر قبول میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
گران کردند خودشان. شما الان یه درخواست اسنپ بزن از هر نقطه شهر در هر زمان از شبانه روز برات زیره 100هزار تومن قیمت نمیگن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تو این ترافیک شب عید کدوم عاقلی زیر 100 مقصد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
شما که اینقدر متوقع هستی برو آژانس بگیر پولشو که دادی بعد بیا کامنت بزار
آخرین اخبار