پیش‌بینی توزیع میانگین روزانه بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین در ایام سفر‌های نوروزی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: میانگین مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲، ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است که پیش‌بینی می‌کنیم در این روزها به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر برسد.

جعفر سالاری نسب مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در نشست خبری  گفت: خوشبختانه میزان تعهد کارت سوخت متقاضیان به حداقل رسیده است ، در حال حاضر به مقدار کافی کارت آزاد به مناطق ارسال شده است و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد و مسافران می‌توانند در صورت نیاز از کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران برای دریافت سوخت استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود:  مردم می‌توانند از سهمیه یارانه‌ای و آزاد کارت سوخت خود استفاده کنند و مابه‌التفاوت موردنیاز سوخت را از جایگاه‌داران دریافت کنند، اما خواهش و تأکید ما این است که مردم در سفر کارت‌های شخصی خود را همراه داشته باشند، مصرف خود را مدیریت و از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

سالاری نسب در خصوص میزان‌مصرف سوخت در ایام‌نوروز گفت: باتوجه به تقارن ایام ماه رمضان و نوروز نمی‌توان پیش بینی دقیق آمار مصرف را داد،اما طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی در تأمین سوخت ایام نوروز نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور گفت: پیش بینی اوج مصرف در روز های آینده را داریم ولی طبق امار رسیده مصرف سوخت طی روزهای گذشته ۱۲۵ میلیون لیتر رسیده است و همچنین میزان مصرف سوخت نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

او در خصوص عرضه بنزین سوپر در جایگاه ها گفت: بنزین سوپر هم براساس نیاز در جایگاه ها توزیع می شود ،ولی در کلانشهر ها سوخت یورو چون دارای کیفیت بالایی است در حال عرضه است.

سالاری نسب در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش قیمت سوخت در سال ۱۴۰۳  بیان کرد: موضوعی در خصوص افزایش قیمت  بنزین در سال آینده در حال حاضر مطرح نشده است.

او گفت: با توجه به نیاز مردم برای استفاده بهتر از خدمات جایگاه‌های عرضه سوخت، نظارت جدی بر نحوه توزیع بنزین، تعداد کارت آزاد جایگاه‌ها و نیز رعایت موارد ایمنی جایگاه‌ها در طرح نظارت انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: ۱۰۰ گروه عملیاتی در قالب این طرح به بیش از ۳۷ منطقه و ۲۳۲ ناحیه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در سراسر کشور اعزام  شدند.

سالاری نسب گفت:  میانگین مصرف بنزین امسال ۱۱۵ میلیون لیتر در روز است که پیش‌بینی می‌کنیم در این روزها به بیش از ۱۲۰ میلیون لیتر برسد و میانگین مصرف در اسفند ماه ۱۱۷.۴ میلیون لیتر بوده است همچنین ارقام مصرف در روزهای اخیر و اسفند ما نشان می‌دهد افزایش سینوسی مصرف را داریم.

او گفت: رقم مصرف طبق آخرین آمار به ۱۱۸.۷ میلیون لیتر در روز رسیده است.

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی،در پاسخ به سوال دیگر درباره واردات بنزین گفت: بنزینی که در حال حاضر در کشور توزیع می‌شود را از پالایشگاه‌های داخلی دریافت می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ی بار میگن عیدانه نداریم ی بار میگن روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین واسه ایام نورزی مسافران نورزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
و همچنان ملیاردها دلار میسوزد از حق فقرا وحق ساخت جاده های کشور به نفع پولداران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
مصرف بنزینمون به اندازه چین و اروپا شده
فقرا یارانه نان و بنزین شخصی رو میبلعند
ثروتمندان یارانه آب و برق و بنزین هواپیما

هردو دزدی محسوب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
تمام یارانه های آشکار و پنهان باید برابر و نقد وبه همه داده شود،در ظاهر به نفع فقیر صحبت میشود ولی در عمل یارانه پنهان که فرضا نفری ۵ میلیون تومان ماهیانه باید باشد،توسط یک فقیر یک میلیون و یک مرفه سی میلیون استفاده میشود یعنی به هر نسبتی که طرف توان مصرف و خرج کردن دارد،یا به طور مستقیم یا غیر مستقیم ( ارزانتر بودن کالا و خدمات)، یعنی در واقع دزدی عده ای از عده ای دیگر است که وجاهت قانونی پیدا کرده و باعث فقر و اسراف وشکاف طبقات و قاچاق و آلودگی هوا و رانت و منشاء بسیاری از ناهنجاریها شده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
دقیقا کو گوش شنوا اخه مسولان هم جزو هم بیشتر استفاده کنندگان یارانه اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
باید بنزین سفر بدن البته فقط تو پمپ بنزینهای بین راهی یا شهرهای یا شهرهای غیر از شهر پلاک خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
کسانی که میخواهند به سفر بروند به پدر و مادرشان میخواهند بروند سر بزنند در ایام نوروز دولت باید بهشون بنزین سهمیه بدهد چونکه کسانیکه کارمند دولت هستد همین ایام را در توانشان هست به دیدار فامیل و پدرمادر شان بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
همینکه کارمند دولت هست یعنی مفت خور محسوب میشه و به کشور ضرر و ضربه میزنه دیگه بنزین زیادی واسه چیشه؟
آخرین اخبار