بلومبرگ از احتمال برکناری نخست‌وزیر انگلیس خبر داد

گزارش‌ها حاکی از آن است که اعضای کابینه انگلیس گزینه تغییر نخست‌وزیر پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را در نظر گرفته‌اند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزرای کابینه انگلیس اخیراً گفت‌وگو‌های خصوصی انجام داده و این احتمال را بررسی کرده‌اند که ممکن است حزب مجبور شود قبل از انتخابات پارلمانی در سال جاری جایگزینی برای سوناک پیدا کند.

به گزارش این خبرگزاری، ناتوانی سوناک در تصمیم‌گیری‌های سریع سیاسی و افشای وعده‌های جدید کاهش مالیات سبب شده احتمال جایگزینی او مطرح شود. 

با این حال، بلومبرگ خاطرنشان می‌کند که وزرا اکثرا از سوناک حمایت کرده و فکر می‌کنند تغییر جایگاه او آسیب سیاسی بیشتری نسبت به حفظ کردن او خواهد داشت. 

همچنین به نظر می‌رسد که هیچ رقیبی از حمایت کافی برای به چالش کشیدن او برخوردار نیست. 

ریشی سوناک ۴۲ ساله، جوان‌ترین نخست وزیر انگلیس در بیش از ۲۰۰ سال گذشته است. او در اکتبر ۲۰۲۲ جانشین لیز تراس شد که رکورد کوتاه‌ترین مدت نخست‌وزیری در تاریخ انگلیس را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
این هندی علیرغم تمام خودشیرینی ها نتوانست رضایت اربابان را جلب کنه.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohieddin
۰۸:۴۹ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
در همجای دنیا افراد قدرتمند به خواست مردم که قدرت اصلی را از طریق دمکراسی واقعی در دست دارند ،بعد از ناکامی در مدیریت حوزه خود استعفا می دهند و یا برکنار می شوند الا کشور عزیزمان ایران و یا مدل هایی چون کره شمالی . خوب است انسان انصاف داشته باشد و اسیر دست نفسانیات خود نباشد یک نگاهی بیندازد به آنچه که محصول سی سال بر تخت نشستن خود است و بعد از معذرت خواهی از ملت شریف ایران که کمرشان را شکستید و به روز سیاه نشاندید برود از خدا هم طلب مغفرت کند . اینکه تا ابد ماندنی هستی این نیست !!! این مدل حاکمیت فرقه است حکومت نیست ‌آن هم حکومت العیاذ بالله عدل امام علی ع .
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
این همه جای دنیا دقیقا کجاست؟ عمده کشورهای عربی که کلا انتخابات ندارند. مردم فرانسه که هر روز بر علیه مکرون شورش می کنند و اتفاقی نمی افتد و .... احتمالا در دنیای دیگری زندگی می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
چه قدر پاچه خواری صهیونیست ها را کرد؟ آخرش انداختنش دور؟ برو هند مهاراجه شو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
صهیونیست جاسوس
آخرین اخبار