بزرگترین گِل‌فشان کشور در سیستان و بلوچستان فوران کرد/ جاذبه‌ای خاص در ایام نوروز + فیلم

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک از فوران بزرگترین گِل‌فشان کشور در بخش کهیر این شهرستان خبر داد.

  طاهر میرزایی اظهار کرد: در کنارک و بخش کهیر این شهرستان سه گِل‌فشان وجود دارد که جزو جذابیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری جنوب سیستان و بلوچستان محسوب می‌شود و همواره گردشگران و مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

 رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کنارک افزود: این گِل‌فشان بعضا به دلایل مختلف و شرایط جوی و محیطی فوران کرده و مقادیری از محتویات این گِل‌فشان به بیرون منتقل می‌شود.

وی  ادامه داد: از امروز نیز همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، گِل‌فشان تنگ در بخش کهیر این شهرستان فوران کرده و صحنه های بسیار زیبا و جذابی را به وجود آورده است و قطعا برای تماشا و بازدید مسافران نیز خالی از لطف نیست.

 میرزایی ادامه داد: به گفته بومیان منطقه این فوران نوعی نفس کشیدن و باز شدن مجاری تنفسی گِل‌فشان محسوب می‌شود که بسیار هم موثر است و به گفته برخی کارشناسان در جلوگیری از بروز حوادث طبیعی مانند زلزله نیز موثر است.

وی  در پایان تاکید کرد: از همه مسافران و گردشگران دعوت می‌شود تا در این شهرستان حضور پیدا کرده و از خاصیت های شفابخش این گِل‌فشان برای درمان انواع بیماری ها استفاده کنند.

 رئیس اداره میراث فرهنگی کنارک تصریح کرد: این گِل‌فشان با ۵۶ متر ارتفاع بزرگترین گِل‌فشان در سطح کشور محسوب می‌شود و برای بازدید گردشگران نیز آماده است.

 
 

  
 
  
  
   
   
  

برچسب ها: گردشگری ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار