مدیرکل استاندارد قم خبر داد؛

اجرای طرح عیدانه سنجش کیفیت کالا‌های مورد نیاز مردم قم

مدیرکل استاندارد قم گفت: در قالب طرح عیدانه نظارت و بازرسی بر کیفیت کالا‌ها و خدمات ارائه شده به مردم در دستور کار قرار گرفت.

محمد هادی سماواتی،مدیرکل استاندارد قم  بیان داشت: با توجه به به سیاست‌های تحولی سازمان ملی استاندارد ایران و توجه هر چه بیشتر به موضوع کیفیت کالا‌ها و خدمات قابل ارائه به مردم استان، طرح ویژه نظارتی عیدانه برای سومین سال با تمرکز بر خدمات ارائه شده در ماه مبارک رمضان و نوروز از تاریخ ۱۵ اسفند۱۴۰۲ الی ۱۵ فروردین۱۴۰۳ در قالب رویکرد نوین هوشمندسازی در دستور کار اداره کل استاندارد قم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح کلیه فرآورد‌های عرضه شده در سطح بازار توسط کارشناسان این اداره‌کل مورد نظارت و بازرسی قرار خواهد گرفت، افزود: محور‌های ارزیابی این طرح، بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها، ترمینال‌های (پایانه‌های) اتوبوسرانی برون شهری، ایستگاه‌های قطار برون شهری، مراکز پذیرایی و رستوران‌ها، مراکز اقامتی بین راهی، میادین میوه و تره بار، خدمات قالیشوئی و مراکز عرضه شیرینی و آجیل است.

وی تاکید کرد: این طرح با هدف احقاق حقوق عامه مردم، خدمت رسانی شایسته، فرهنگ سازی و پاسخگویی مسئولانه و شفاف در قبال ذی‌نفعان استاندارد با هدف ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت عمومی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان قم انجام می‌شود.

سماواتی گفت: همچنین مطابق با ماده ۱۷ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، سازمان ملی استاندارد ایران موظف است نسبت به ارزیابی انطباق کالا‌های ساخت داخل، وارداتی و نیز خدماتی که از لحاظ ایمنی، بهداشت و سلامت عمومی حائز اهمیت می‌باشند با همکاری نهاد‌های ارزیابی انطباق تأیید صلاحیت شده اقدام کنند.

گفتنی‌است مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه کالای مغایر استاندارد موارد را به تلفن ۱۵۱۷ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۵۱۷ اطلاع رسانی تا کارشناسان اداره کل استاندارد قم در اولین فرصت اقدامات قانونی را اعمال نمایند.

شهروندان قمی همچنین می‌توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد برروی کالا‌های موجود در بازار به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران اطمینان حاصل کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار