خانه تکانی بدون تمیزی دیوار فایده ندارد

زمان تازه شدن و تمیز شدن است، از آب و هوا گرفته تا هر پستو و صندوقچه‌ای. همه در حال خانه تکانی برای نوروز هستند.

همه تو در تو‌ها و اندرونی‌ها را و همه در دلهره که مبادا در پیمایشی که برای جستجوی مکان‌های تمیز نشده می‌کنند، جایی را از قلم بیاندازند. یکی از مهمترین مناطق که ممکن است در رادار شما نباشد، دیوار‌های خانه است که باید به صورت حرفه‌ای تمیز شود، در غیر این صورت نمای زشتی پیدا کرده و کثیف‌تر به نظر می‌رسد.

تمیز کردن دیوار در عین حال که کار آسانی به نظر می‌رسد، کاملا یک کار تخصصی است. با ما همراه باشید تا با روش ساده و در عین حال تخصصی تمیزکردن دیوار آشنا شوید.

زمان تمیز کردن دیوار

بهتر است دیوار‌های خود را تا حد امکان به ندرت تمیز کنید. شما باید دیوار‌های خود را فقط در مواقع ضروری تمیز کنید، زیرا ممکن است به مرور زمان پرداخت‌ها و رنگ‌ها از بین برود. به عنوان یک دستورالعمل کلی، باید حداقل دیوار‌ها را سالانه بشویید، اما مناطق پر استفاده مانند؛ اطرف کلید و پریزها، چارچوب در‌ها و دیوار‌هایی که در معرض دست کودکان هستند، بهتر است مداوم تمیز شوند تا اثر انگشت، لکه، لکه چربی، یا تجمع کلی گرد و غبار و کثیفی روی هم انباشته نشود.

چگونه به رنگ آسیب نرسانیم؟

بهترین راه برای تمیز کردن دیوار‌ها بدون آسیب رساندن به رنگ، استفاده از کمترین مقدار آب است. برای انجام این کار توصیه می‌کنیم از دستمال‌های جادویی کمی مرطوب استفاده کنید. چنانچه رنگ شما روکش روغنی دارد، لازم نیست نگران مقدار آب مصرفی باشید. مطمئن شوید که سطوح خود را در اسرع وقت خشک کنید تا تاثیر آن روی رنگ به حداقل برسد. دقت کنید تا از پاک کننده‌های ساینده یا مواد شیمیایی خشن خودداری کنید، زیرا می‌توانند رنگ را از بین برده و باعث تغییر رنگ شوند.

گام به گام تمیز کردن دیوار

اکنون بیایید به یک برنامه عملیاتی دقیق برای تمیز کردن دیوار‌ها بپردازیم. برای تمیز کردن دیوارها، به یک شوینده ملایم مانند مایع ظرفشویی، یک ابر لطیف، یک سطل و پارچه‌های میکروفیبر برای پاک کردن دیوار‌ها و همچنین خشک کردن آنها نیاز دارید.

قبل از اینکه اقدام به تمیز کردن دیوار‌ها کنید، آنها را به خوبی گردگیری کنید تا هرگونه کثیفی یا تار عنکبوت از بین برود. سپس محلول پاک کننده را آماده کنید. با پر کردن سطل خود با آب گرم و افزودن مایع ظرفشویی کار خود را شروع کنید. با افزودن کمی جوش شیرین و سرکه سفید به محلول خود معجزه تمیزی دیوار‌های خود را ببینید.

 آب اضافی آن را فشار دهید. قبل از شروع به تمیز کردن کل دیوار، اسفنج خود را روی یک ناحیه کوچک و نامشخص آزمایش کنید تا مطمئن شوید که رنگ را خراب نکرده و یا تغییر رنگ نمی‌دهد سپس سایر بخش‌ها را تمیز کنید.

ابر یا اسفنج خود را به آرامی در یک حرکت دایره‌ای و با اعمال فشار ملایم مالش دهید. با این کار به راحتی کثیفی، لکه‌ها و چربی‌ها از روی دیوار‌ها پاک می‌شود، سپس با یک پارچه میکروفایبر مرطوب دیوار را تمییز کنید. چنانچه از پاک شدن تمام لکه‌ها مطمئن شدید، با یک دستمال تمیز دیگر تمام رگه‌های باقی مانده بر روی دیوار را پاک کنید. این کار پایانی بدون رگه را برای دیوار شما تضمین می‌کند.

در صورت لزوم تکرار کنید. اگر لکه‌های سرسختی وجود دارد، ممکن است لازم باشد این روند را تکرار کنید. فقط مراقب باشید به رنگ آسیب نرسانید. حین تمیز کاری پنجره‎‌هایتان را باز کنید تا هم دیوار‌ها زودتر خشک شود و هم تهویه اتاق بهتر باشد و بوی شوینده به شما آسیب نرساند.

متداول‌ترین اشتباهات در استفاده از دیوار‌ها

بهترین راه برای تمیز کردن دیوار‌ها جلوگیری کثیف شدن آن‌ها است. متداول‌ترین کار‌ها که موجب کثیفی دیوار‌ها می‌شود عبارتند از:

کمک گرفتن از دیوار به جای نرده برای بالا و پایین رفتن از پله‌ها

تمیز نکردن مداوم دیوار‌ها در مکان‌هایی که در دسترس بچه‌های کوچک است.

تمیز کردن دیوار‌ها با شوینده‌های سخت و قوی و ابر‌های زبر که به رنگ آسیب می‌رساند.

استفاده از چسب نواری برای وصل کردن چیزی به دیوار

تکیه دادن وسایل سنگینی مانند مبل و آینه به دیوار

به یاد داشته باشد استفاده درست از دیوار‌ها و تمیز کردن درست آن، عمر زیبایی دیوار‌های شما را بالا می‌برد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: خانه تکانی ، سال نو ، تمیزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۱ ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
سلام دیگه معلومه آخر سالی مطلب کم آوردن...از بدیهیات مطلب میذارند.
آخرین اخبار