هزار دستگاه ماشین آلات راهداری ثبت سفارش شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزار دستگاه ماشین آلات سازمان راهداری ثبت سفارش شده و کارشناس‌های ما برای بازرسی از این ماشین آلات اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پویش نوروزی چشم به راهیم با بیان اینکه از سال گذشته پویش‌ها‌یی را برای آغاز سفر‌های نوروزی برگزار کرده‌ایم، گفت: طی سال‌های گذشته بسیار این پویش‌ها ثمر بخش بوده و امسال هم با توجه به آنکه نوروز مصادف شده است با بهار قرآن این پویش‌ها ادامه یافته است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به تجربیات گذشته این پویش در تمامی استان‌ها انجام می‌شود و با توجه  به محتوا، کیفیت و اثر بخشی، در برخی از استان‌ها در ۴ نقطه و در برخی از  استان‌ها در  یک نقطه اجرا می‌شود.

او اظهار کرد: پویش چشم به راهیم از ۲۵ تا ۱۲ فروردین در تمامی نقاط پر تردد رخ می‌دهد و در این زمینه در تمامی برنامه‌های تلویزیونی پخش زنده خواهیم داشت.

امانی افزود: اقدامات خوبی در حوزه اطلاع رسانی رخ می‌دهد و در این بخش قرارداد‌های متعددی با صداوسیما منعقد کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص اعتبارات سازمان راهداری گفت: حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان درآمد و حدود ۳۹ هزار میلیارد ابلاغ داشته‌ایم و از این میزان  ۳۰ هزار میلیارد تومان تخصیص دادیم و از ابتدای ورود بنده به سازمان راهداری رشد ۷ برابری در بخش درآمد‌ها داشته‌ایم.

امانی در خصوص میزان بهره‌وری سازمان راهداری گفت: در حوزه سرمایه گذاری و افزایش بهره وری در نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که هزار دستگاه با پیگیری‌ها، ثبت سفارش  آن‌ها صورت گرفته است.

او گفت: در حال حاضر کارشناس‌های سازمان راهداری در حال بازدید از ماشین آلات هستند و امیدواریم تعدادی آن‌ها در آینده نزدیک وارد شود.

وی افزود: بخشی هم از داخل وارد شده به طوری که  ۲۰۰ دستگاه از هپکو و مابقی از استان‌های دیگر خریداری شده است.

امانی با بیان اینکه انقلاب بزرگی در سازمان راهداری صورت گرفته به طوری که در بخش آسفالت جاده‌ها اقدامات بزرگی رخ داده است، گفت: افزایش هزینه‌ها در سازمان راهداری باعث شده با مشکلات مالی روبرو شویم و سازمان راهداری مانند شعب ابی طالب با مشکلات مالی روبرو شده است.

او گفت:  دولت ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم از سازمان راهداری دریافت کرده که هنوز بازنگشته است. همچنین ۶۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید زمین در آستارا پرداخت کرده‌ایم که بازنگشته است و  بخشی از این هزینه‌ها قابل پیش بینی نبوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شده بود که ۷۲۵ نقطه حادثه خیز را تا پایان دولت برطرف کنیم که تا به امروز ۴۱۲ نقطه را برطرف کرده‌ایم و ۳۱۳  نقطه حادثه‌خیز هم از گذشته برطرف کرده بودیم.

امانی همچنین در خصوص راه‌های روستایی هم گفت: هدف‌گذاری شده بود که ۳ هزار کیلومتر راه روستایی احداث شود که در حال حاضر  تعداد  به ۳هزار و ۸۰ کیلومتر رسیده است و همچنین امسال ۶هزار و ۶۰۰ روکش آسفالت را انجام داده‌ایم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار