استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

لزوم اقدامات فرهنگی برای جوانی جمعیت آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی اقدامات فرهنگی و اقناعی شبانه‌روزی و جهادی گروه‌های مرجع و مدیران استان را برای جوانی جمعیت و خانواده ضروری دانست.

آقای رحمتی در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان آذربایجان شرقی گفت: همه باید با تمام امکانات بسیج شویم تا کاهش نسل را اصلاح کنیم.

وی با بیان اینکه شرایط استان ما در حوزه جمعیت متاسفانه ناگوار است افزود: در ده سال گذشته آمار فوتی و طلاق متاسفانه افزایشی و آمار ازدواج و فرزندآوری پایین بوده است.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: به منظور پیشبرد اهداف جوانی جمعیت سه رکن قانون گذاری، ساختار تشکیلاتی و کار فرهنگی لازم است که خوشبختانه در حوزه قانون گذاری قوانین خوبی برای حمایت از جوانی جمعیت به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است و خوشبختانه خلا قانونی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاهی موسوم به ستاد حمایت از خانواده و جمعیت نیز برای پیگیری و اجرای قوانین حوزه جوانی جمعیت و خانواده تشکیل شده و در حال فعالیت است، اما مهمترین مسئله انجام کار فرهنگی فاخر به صورت میدانی است که اعتقاد و باور مردم را در بحث آسیب‌های کاهش جمعیت اقناع کند.

رحمتی افزود: ساختار تشکیلاتی و قانون تنها جوابگوی حل مسئله جمعیت و فرزندآوری نیست و مسئله مهمتر فرهنگ سازی است لذا مسئولان امر باید با دغدغه فرهنگ سازی به موضوع توجه کنند.

وی با بیان اینکه مسئله جمعیت و فرزندآوری به کمک خود مردم و گروه‌های مرجع حل شدنی است افزود: دستگاه‌های متولی امور فرهنگی می‌بایست با ساماندهی گروه‌های مرجع، فعالان فرهنگی و تشکل‌های مردمی که به صورت میدانی فعالیت دارند از آنها در جهت اثرگذاری موثر حمایت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: جلسات ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان ماهانه و به صورت منظم باید برگزار شود و می‌بایست تمام دستگاه‌های عضو برنامه اجرایی و عملیاتی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار