عرضه پلی‌استیشن ۵ پرو شرکت سونی در اواخر سال جاری میلادی

شرکت سونی قصد دارد تا نسخه ارتقایافته کنسول بازی پلی‌استیشن ۵ را با نام «پلی‌استیشن ۵ پرو» در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار کند؛ البته برخی تردید‌ها در مورد امکان به تعویق افتادن عرضه این کنسول به زمان دیگری نیز وجود دارد.

براساس گزارشات و اطلاعات درزیافته از سوی توسعه‌دهندگان بازی‌های پلی‌استیشن که از سوی منابع متعدد غیررسمی تأیید شده، زمان احتمالی عرضه پلی‌استیشن ۵ پرو همزمان با تعطیلات پایان سال خواهد بود.

البته برخی تردید‌ها در مورد امکان به تعویق افتادن عرضه این کنسول به زمان دیگری نیز وجود دارد.

از نکات قابل توجه در مورد مشخصات این کنسول جدید که در اسناد نشت یافته آمده، می‌توان به پیشرفت قابل ملاحظه در نرخ فریم بر ثانیه در بازی‌های با رزولوشن ۴K، اضافه شدن «حالت عملکرد» برای بازی‌های ۸K و بهبود ردیابی پرتو نور اشاره کرد.

علاوه بر این، پلی‌استیشن ۵ پرو مجهز به قابلیت "PlayStation Spectral Supersolution" یا PSSR خواهد بود که فناوری ویژه سونی برای ارتقای کیفیت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است.

یکی از مهم‌ترین اطلاعات افشا شده در این اسناد، عملکرد بالاتر پلی‌استیشن ۵ پرو در رندر کردن تصاویر و صحنه‌ها نسبت به نسخه فعلی است. بر این اساس، کنسول جدید ۴۵ درصد سریع‌تر در رندرینگ عمل خواهد کرد و عملکرد آن تا سه برابر بهبود می‌یابد.

گفته می‌شود بسته ابزار توسعه‌دهندگان برای پلی‌استیشن ۵ پرو از اواخر سال گذشته در استودیو‌های سونی و از ابتدای امسال در استودیو‌های دیگر شرکت‌ها در دسترس قرار گرفته است.

این خبر می‌تواند برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی خبر خوبی باشد.

منبع :سیتنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
هووووراااا فکر کردم گوشت ارزون شده جو گیر شدم ببخشید
آخرین اخبار