گرامیداشت یاد و خاطره ۷۰ شهید لیلان

یاد و خاطره ۷۰ شهید گلگون کفن شهرستان لیلان با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گرامی داشته شد.

 حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در یادواره شهدای لیلان با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت: یادواره‌های شهدا باید الهام بخش فرهنگ ایثار، جهاد ، شهادت و بازگو کننده رشادت و مجاهدت فرزندان برومند ملتی باشند که با همه هستی خود از کیان نظام مقدس اسلامی ، ارزش‌ها و اعتقادات دفاع کردند.

امام جمعه تبریز زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا را مسئولیتی همگانی دانست و افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا باید به صورت منظم برگزار شود چرا که شهید تنها متعلق به گروه ، دسته و قوم خاصی نیست و همه افراد جامعه وامدار شهیدان هستند.

وی اهتمام به برپایی مجالس و محافل مرتبط با نام شهید را سنتی حسنه و رسالتی دینی عنوان کرد و گفت: وظیفه ملی و انسانی ایجاب می‌کند در مسیر تکریم و تمجید شهدا در فضای بصری، اجتماعی و رسانه‌ای بهترین و ماندگارترین کار‌ها انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اثربخشی برنامه‌های فرهنگی را مهم دانست و اظهار کرد: مجلس گرامیداشت شهید باید همچون خود شهید زنده و پویا باشد و منجر به تحول روحی، معنوی و اجتماعی در حاضران شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ثبت خاطرات رزمندگان اسلام و وصیت نامه‌های شهدا، تولید آثار هنری و مردمی بودن یادواره را مهم دانست و اظهار کرد: یادواره‌ها پل ارتباطی بین نسل‌های گذشته، حال و آینده هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار