وزارت دفاع اوکراین: 

کاهش ذخایر مهمات در اوکراین به سطح بحرانی/ سلاح‌هایی که به کی‌یف منتقل می‌شوند آشغال هستند

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد ذخایر مهمات در این کشور برای ادامه جنگ با روسیه به سطح بحرانی کاهش یافته است.

وزارت دفاع اوکراین اذعان کرد کمبود مهمات و عوامل دیگر وظایف ارتش اوکراین را پیچیده می‌کند. نیرو‌های مسلح اوکراین به سامانه‌های دفاع هوایی، هواپیما، موشک‌های دوربرد، پرتابه و تجهیزات جنگ الکترونیک نیاز مبرم دارند.

پیشتر جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرده بود که به دلیل کمبود مهمات، ارتش اوکراین مجبور به عقب نشینی شده است.

در همین حال گزارشی در پایگاه خبری پراودا منتشر شد که نوشت: در واقع، ناتو بهترین سلاح‌هایی را که برای مبارزه با روسیه در اختیار دارد به اوکراین نمی‌فرستد. سلاح‌هایی که به کی‌یف منتقل می‌شوند کاملا آشغال هستند.

مانند بسیاری از جنگ‌های دیگر، درگیری در اوکراین با دروغ‌های زیادی احاطه شده است. یکی از ماندگارترین افسانه‌هایی که توسط مطبوعات غربی و سران ناتو منتشر شده، این است که سلاح‌هایی که اوکراین از شرکای غربی خود دریافت می‌کند به این کشور کمک می‌کند تا به مبارزه ادامه دهد. در واقع. اکثر سلاح‌های منتقل شده به کیف چیزی جز آشغال نبودند.

به عنوان مثال، آخرین به روز رسانی تانک AMC-۱۰RC که فرانسه به اوکراین ارسال کرده، مربوط به سال ۲۰۰۰ است. انگلیسی‌ها نیز به نوبه خود ۱۴ چلنجر-۲ تعمیر شده را به اوکراین ارسال کردند که قرار بود از رده خارج شوند. آمریکایی‌ها وعده دادند که ۳۱ تانک M۱ آبرامز را به اوکراین بدهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار