وزارت امور خارجه پاکستان:

هیأت حاکمه افغانستان از تی تی پی حمایت می‌کند

وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد حکومت کابل از تی‌تی‌پی علیه پاکستان استفاده می‌کند.

وزارت امور خارجه پاکستان حملات امروز به افغانستان را «عملیات ضدتروریستی» خواند و مدعی شد برخی عناصر درون طالبان از تی‌تی‌پی علیه اسلام آباد استفاده می‌کنند.

روابط عمومی دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: هدف عملیات امروز تروریست‌های وابسته به گروه "حافظ گل بهادر" بود که در همراهی با تحریک طالبان پاکستان مسئول حملات متعدد تروریستی در داخل پاکستان و کشته شدن صدها غیرنظامی و مقام انتظامی است.

بر اساس این بیانیه، آخرین حمله گروه تروریستی حافظ گل بهادر در ۱۶ مارس امسال در یک پست امنیتی در منطقه "میرعلی" در وزیرستان شمالی رخ داد و جان هفت نظامی پاکستانی را گرفت.

وزارت خارجه پاکستان با تأیید عملیات نظامی خود در خاک افغانستان، گروه تروریستی تی‌تی‌پی را یک تهدید جمعی برای صلح و امنیت منطقه‌ دانست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پاکستان طی دو سال گذشته بارها نگرانی‌های جدی خود را در مورد حضور گروه‌های تروریستی از جمله تحریک طالبان پاکستان در داخل افغانستان به دولت موقت این کشور منتقل کرده است. این تروریست ها تهدیدی جدی برای امنیت پاکستان هستند و به طور مداوم از خاک افغانستان برای انجام حملات تروریستی در داخل خاک پاکستان استفاده می کنند.

این بیانیه ضمن تأکید بر احترام اسلام آباد برای حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان و اولویت دادن به گفت‌وگو و همکاری برای مقابله با تهدیدات تروریستی می افزاید: اسلام‌آباد بارها از کابل خواسته تا اقدامات ملموس و مؤثری را انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که خاک افغانستان به‌ عنوان بستری برای تروریسم علیه پاکستان استفاده نمی‌شود.

وی افزود پاکستان همچنین از طالبان افغانستان خواسته‌ است که پناهگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستان را نابود و سرکردگان آن را به اسلام‌آباد تحویل دهد.

وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه خود افزود برای مردم افغانستان احترام قائل است اما برخی از عناصر در میان صاحبان قدرت در هیأت حاکمه افغانستان فعالانه از تحریک طالبان حمایت و از آنها به عنوان نیروی نیابتی علیه پاکستان استفاده می کنند.

پاکستان از حاکمان افغانستان مطالبه کرد که در سیاست جانبداری از تروریست‌هایی که «خون پاکستانی‌های بی‌گناه را می‌ریزند» تجدیدنظر کنند و برای ایستادن در کنار مردم پاکستان رویکرد و انتخاب روشن داشته باشند.

وزارت خارجه طالبان نیز امروز با احضار سفیر پاکستان در کابل مراتب اعتراض شدید خود را به حملات روز دوشنبه پاکستان در مناطق جنوب شرقی افغانستان اعلام کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار