مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی

فرماندار کرمانشاه گفت : تلاش می‌کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی، سال آینده شرایط حضور آسان‌تر افراد معلول در جامعه فراهم شود.

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه در کمیته مناسب‌سازی اماکن دولتی و معابر عمومی کرمانشاه، گفت : باید بپذیریم جامعه ما به سمت سالمندی حرکت می‌کند و همین امر می‌طلبد شرایط برای حضور آسان‌تر و ایمن‌تر افراد سالمند و معلول در جامعه فراهم شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که افراد جانباز و معلول برای حضور در اداره‌ها و برخی معابر عمومی شهر کرمانشاه دارند، بیان کرد: لازم است زمینه‌ای فراهم شود تا این افراد بدون مشکل و در امنیت و سلامت بتوانند کار‌های اداری خود را پیگیری کنند.

آمویی با بیان اینکه بسیاری از افراد جانباز و معلول به‌دلیل مناسب‌سازی نشدن اماکن دولتی و معابر عمومی، خانه‌نشین شده‌اند و دیگران کار‌های آنها را انجام می‌دهند، گفت: هرچند امروز خیلی از کار‌ها را می‌توان به‌صورت الکترونیکی انجام داد، اما این موضوع نباید ما را از مسؤولیتی که نسبت به این افراد داریم، غافل کند.

فرماندار کرمانشاه خدمت‌رسانی به افراد جامعه را وظیفه مسؤولان و مدیران دانست و ادامه داد: مدیران شهری و اداره‌های دولتی موظفند، سال آینده تمام توان خود را برای حضور آسان افراد جانباز و معلول در جامعه و اداره‌ها به کار گیرند.

وی با قدردانی از اقدامات شهرداری در راستای مناسب‌سازی اماکن شهری برای افراد معلول و جانباز، گفت: انتظار می‌رود این نهاد برای بهسازی و مناسب‌سازی معابر اصلی در سال آینده تلاش بیشتری کند.

آمویی سد معبر در پیاده‌رو‌ها را یکی دیگر از مشکلات شهری کرمانشاه دانست و افزود: نمونه‌ای از این سد معبر‌ها در خیابان آیت‌الله جلیلی کرمانشاه است که حتی راه رفتن برای افراد سالم را هم با مشکل مواجه کرده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.