پیام فرمانده نیروی دریایی سپاه به‌مناسبت سالروز ملی شدن صنعت نفت

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: جوانان باید تاریخ معاصر را بخوانند تا به ارزش داشته‌هایمان بیشتر پی ببرند.

دریادار علیرضا تنگسیری شامگاه دوشنبه به مناسبت گرامیداشت این روز ملی در ایران با اشاره به این مناسبت گفت: امروز اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش های ما را در هر جای دنیا توقیف کنند، مقابله به مثل می کنیم؛ دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه ای گردن کشی کند.

وی با اشاره به ظلم و جنایت های انگلیس به مردم ایران خاطرنشان کرد: انگلیسی ها سال های طولانی نفت و منابع غنی سرزمین ما را به غارت بردند؛ در جریان جنگ جهانی بیش از ۹ میلیون نفر از مردم ما کشته شدند، در حالی که ما بی طرف بودیم.

دریادار تنگسیری در ادامه با اشاره به ماجرای ملی شدن نفت ایران گفت: زمانی که نفت ملی شد انگلیسی ها ایران را ترک کردند و خودشان به عراق(رفتند) و کارگرهای هندی را به هندوستان فرستادند؛ دولت وقت نیز متوسل به ایتالیا شد و پالایشگاه را به ایتالیا واگذار کرد.

وی ادامه داد: جوانان ما باید بدانند تا آن زمان در صنعت نفت ما، ایرانی ها کارگرهای ساده و پایین ترین طبقه شغلی بودند و حق نداشتند در کوچک ترین مسائل فنی و مدیریتی وارد شوند؛ به همین خاطر وقتی انگلیسی ها رفتتد هیچ کس حتی ایتالیایی ها قادر به راه اندازی پالایشگاه نبودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه یادآور شد: دولت ایران برای اینکه نفت را بفروشد، مجبور شد سه نفتکش ایتالیایی را بارگیری کند؛ بعد از بارگیری، نفتکش ها زمانی که وارد اقیانوس هند شدند انگلیسی ها هر سه را توقیف می کنند و خبر به شاه ایران می رسد که وی از روی وادادگی می گوید بگویید انگلیس یک نفتکش را بردارد و ۲ مورد دیگر را آزاد کند؛ انگلستان قبول نمی کند و شاه ایران می گوید پس بگویید ۲ تا نفتکش را به انگلیسی ها بدهند.

دریادار تنگسیری گفت: اما امروز جوانان همین سرزمین به برکت انقلاب اسلامی و جرات و روحیه خودباوری که حضرت امام خمینی (ره) در دل ما نهادینه کرد با سربلندی در مقابل استکبار ایستاده اند و در حال حاضر نیز با رهبری فرمانده معظم کل قوا امام خامنه ای با همان ادبیات با استکبار وارد صحبت می شویم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه بیان کرد: اگر نفت ما را بدزدند و نفتکش ما را در هر جای دنیا توقیف کنند مقابله به مثل می کنیم؛ دیگر گذشت زمانی که برای غارت اموال مردم نجیب ایران اسلامی بیگانه ای گردن کشی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
مورد صحبت ها از منظر اجتماعی نگاه کنیم اصلا تجزیه و تحلیل خطا دارد در زمان قدیم اروپا صنعت و اسلحه داشت بعدا کشورها با فروش نفت و منابع و تغییرات و همکاریهای بین المللی و جنگ بر سر حفظ منافع در میان قدرت‌ها و گسترش پیشرفتهای بشر تاب آوردند ولی خیلی از کشورها همان عقب ماندگیها را دارند بخواست مردم جامعه و فرهنگ کار و تلاش و شعار انسانیت و به برکت آزادی از بندهای شیاطین ریز و درشت ملتها بخواست خود برسند.