خارج شدن واحد ۲ نیروگاه حرارتی بیستون

مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون، از خارج شدن واحد ۲ این نیروگاه، به منظور انجام تعمیرات دوره‌ای برای کسب آمادگی تولید برق برای پیک تابستان ۱۴۰۳ خبر داد.

مسعود میرزا عسگری مدیرعامل نیروگاه حرارتی بیستون گفت : با خارج شدن واحد ۳۲۰ مگاواتی، اهم فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده برای تعمیرات دوره‌ای این واحد شامل؛ تعویض پکینگ‌های ۳ سل از برج خنک کن، تعویض چند ردیف از لوله‌های ری‌هیت ناحیه گرم و واتروال، قلیاشویی بویلر، تعویض بسکت‌های ناحیه سرد ژانگستروم‌ها، بازدید و سرویس C.W.Pump ها، بازدید و سرویس F.D.Fan‌ها و G.R.Fan، رفع نشتی و تعویض تعدادی از والو‌های بویلر و سیکل در حال انجام است.

وی ضخامت سنجی لوله‌های ری‌هیت، رفع نشتی از بدنه بویلر و ژانگستروم‌ها، بازدید و تمیزکاری مبدل‌های حرارتی، بازدید و تست هیتر‌های فشارقوی و فشار ضعیف، بازدید و تست استیم ایرهیترها، سرویس دوره‌ای فن‌های برج خنک کن، تمیزکاری استخر جدید، سرویس دوره‌ای ترانسفورماتورها، باسبار‌ها و موتور‌های الکتریکی ۶کیلوولت و ۳۸۰ ولت، تعویض و نصب Power Supply، بازدید و سرویس منابع تغذیه و کابینت‌ها، تست و کالیبره تجهیزات ابزاردقیقی را از دیگر فعالیت‌های در حال انجام در این دوره از تعمیرات ذکر کرد.

میرازعسگری تصریح کرد: با توکل به خداوند بزرگ و تلاش شبانه روی کارکنان پر توان نیروگاه، مصمم هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات دوره‌ای را انجام و این واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون گفت: نیروگاه بیستون قدیمی‌ترین نیروگاه در بین سه استان غربی ایران از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام است.

وی ادامه داد: نقش اساسی این نیروگاه پایداری شبکه در منطقه غرب کشور است و به تعبیری می‌توان گفت ستون پایدار کننده شبکه برق ایران در غرب کشور محسوب می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.