معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

اجرای طرح تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در دشت ارژن

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از اجرای طرح ضربت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در منطقه دشت ارژن در آستانه نوروز خبر داد.

دکتر عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از آنجا که منطقه دشت ارژن یکی از مسیر‌های اصلی تردد مسافران در تمام طول سال است و با توجه به لزوم نظارت و توجه بیشتر بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی که در این مسیر قرار دارند، طرح ضربتی بازرسی از مراکز حساس این منطقه از شهرستان شیراز با تاکید بر رعایت ملزومات بهداشت محیط و کنترل نقاط بحرانی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به ویژه مراکز طبخ مواد غذایی انجام شد.

او افزود: با توجه به اهمیت حفظ سلامت و رفاه شهروندان و مسافران و پیشگیری از وقوع احتمالی بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا و مسمومیت‌های غذایی و با توجه به اینکه منطقه دشت ارژن در مسیر تردد مسافران قرار دارد، طرح ضربت بازرسی از مراکز حساس این منطقه، در روز‌های پایانی سال انجام شد.

رضائیان زاده ادامه داد: در این برنامه ۱۲ بازرس بهداشت محیط در قالب ۶ تیم بازرسی از ۳۵ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس بازدید کردند و برای تعدادی از مراکز متخلف اخطار کتبی صادر شد و متصدیان ۷ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و پیشنهاد تعطیلی ۲ مرکز نیز در دستور کار قرار گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این بازدید، ۲۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف و فاسد معدوم شد، اضافه کرد: همچنین ۱۱ نمونه میکروبی آب مصرفی از نقاط مختلف برداشت و به آزمایشگاه باکتریولوژی مرکز بهداشت شهدای انقلاب ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، خواستار توجه بیشتر شهروندان و مسافران به رعایت اصول بهداشتی در طول سفر شد و افزود: لازم است مسافران از خرید مواد غذایی، به ویژه غذا‌های خانگی از فروشندگان دوره گرد و خرید مواد غذایی بدون پروانه ساخت (سیب سلامت) و سایر مشخصات بهداشتی از جمله تاریخ تولید، انقضا و آدرس کارخانه پرهیز کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، گزارش خود را به شماره تلفن ۱۹۰ رسیدگی به شکایات مردمی وزارت بهداشت اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار