درمان سرپایی ۴۷۹ نفر توسط نیرو‌های هلال احمر در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: در پنجمین روز از طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، نیرو‌های این جمعیت ۴۷۹ نفر را به صورت سرپایی مداوا کردند.

بابک محمودی  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: از تاریخ ۲۴ تا ۲۸ اسفند ماه، در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، ۶۱۰ مورد عملیات امدادی توسط نیرو‌های این جمعیت صورت گرفته است.

وی افزود: ۳۱۷مورد جاده‌ای «معادل ۵۲ درصد» ۲۹ مورد کوهستان «معادل ۵ درصد» حادثه جوی ۱۴ مورد معادل «۲درصد» انجام شده است.

محمودی کل دریافت کنندگان خدمات امداد و نجات در کشور را ۲ هزار و ۱۶ نفر عنوان کرد و افزود: ۲۲۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۴۷۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، ۱۴ نفر به مناطق امن انتقال داده شد و ۱۰۲ نفر نیز اسکان اضطراری داده شد. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: همچنین برای ۶۲ نفر در حوادث و سوانح جاده‌ای عملیات رهاسازی صورت گرفت و برای هزار ۱۱۵ نفر سنجش میزان قند و فشار خون انجام شد.

محمودی گفت: به هموطنان توصیه می‌شود سفر‌های نوروزی خود را با تعیین زمان، مسیر و مقصد سفر متناسب با فعالیت سامانه بارشی انتخاب کنند و در زمان‌های اعلام شده از تردد و توقف در مسیر‌ها و جاده‌های حاشیه و بستر رودخانه‌ها خودداری کنند؛ و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار