هشدار جدی سیل در لرستان/ قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان کشکان/ تخلیه یک روستا

دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل برای مقابله با چالش های احتمالی سیل است.

دستگاه های اجرایی در آماده باش کامل برای مقابله با چالش های احتمالی سیل است.

با تصمیم ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهدشت و در پی هشدار سطح قرمز بارندگی در مناطقی از لرستان، گردنه پای آستان کوهدشت تا اطلاع ثانوی مسدود شد و مسیر جایگزین از محور کوهنانی به کارخانه گچ انجام می می شود.

فرماندار الیگودرز اعلام کرد: مدیران الیگودرز تا خروج سامانه بارشی از استان، ممنوع الخروج و با تمام توان و امکانات دستگاه مربوطه برای خدمت رسان‌ در آماده باش کامل هستند.

روستای بلین کمپ گنجعلی کوهدشت به علت رانشی بودن زمین منطقه تخلیه شد.

فرمانده سپاه ناحیه الشتر اعلام کرد: تمام امکانات سپاه شهرستان از قبیل گروه‌های جهادی، نیروی انسانی و پایگاه‌های بسیج آماده ارائه خدمات به مردم شهرستان در چند روز آینده هستند.

با آغاز بارندگی در شهرستان پلدختر و معمولان از ساعتی پیش، هواشناسی برای پلدختر و معمولان وضعیت قرمز اعلام کرد و از احتمال بارش ۲۰۰ میلیمتری باران در مناطق جنوبی این شهرستان خبر داد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اعلام کرد: پایش دبی رودخانه‌های استان انجام شده است و سدهای لرستان ظرفیت خالی برای مهار سیل‌های احتمالی را دارد.

امروز سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، مرکز کشور، دامنه‌های البرز شرقی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور سبب بارش باران و باد شدید موقت خواهد شد.

بیشینه بارش‌های امروز در استان‌ های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه‌، کردستان، چهارمحال‌و‌ بختیاری و کهگیلویه‌و بویراحمد خواهد بود.

قطع راه ارتباطی ۵ روستای معمولان با طغیان کشکان

مهدی پازوکی با اشاره به ورود سامانه قوی بارش و هشدار وضعیت قرمز در لرستان، اظهار داشت: بارش شدید باران از بامداد امروز و بالا آمدن آب رودخانه «کشکان» باعث مسدودشدن راه ارتباطی و قطع آب آشامیدنی پنج روستا از توابع شهرستان معمولان شد.

وی ادامه داد: اکنون نیروهای خدمات‌رسان به‌منظور امدادرسانی در این مناطق حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، بیان کرد: به دلیل مخاطره و رانشی بودن برخی از مناطق و باتوجه‌به دستور استاندار ساکنان روستای «کمپ گنجعلی» از توابع «درب گنبد» شهرستان کوهدشت به مهمان‌سرای امامزاده «محمد» منتقل شدند.

پازوکی، تصریح کرد: همچنین گردنه «پای آستان» در محور کوهدشت - «گراب» مسدود و مسیر کوهدشت - «کوهنانی» و «گراب» به‌عنوان راه جایگزین در نظر گرفته شد.

وی بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و توجه به هشدارهای این ستاد تأکید کرد و گفت: هم‌وطنان عزیز ضمن اجتناب از سفرهای بین‌شهری، از هرگونه توقف در مناطق پرخطر، بستر رودخانه‌ها، حاشیه پل‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان، افزود: تمامی نیروهای عملیاتی و امدادی استان در حالت آماده‌باش هستند.

مسیر امام‌زاده محمد بن حسن الیگودرز مسدود شد

 

مهدی پازوکی به ورود سامانه قوی بارشی و بارندگی شدید در سطح استان اشاره و اظهار کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه در منطقه سه‌پلان باعث مسدود شدن راه ارتباطی امام‌زاده محمد بن حسن به سمت الیگودرز شده است.

وی افزود: از تمامی هم‌استانی‌های عزیز خواهشمندیم از تردد غیر ضروری در سطح استان بویژه راه‌های روستایی خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.