با ابلاغ مصوبه جدید مرکز جذب؛

فرایند جذب خویشاوندان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها تغییر کرد

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی، مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم را به روسای هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ کرد.

مصوبه جدید مرکز جذب وزارت علوم توسط محمد خلج امیرحسینی رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی این وزارتخانه به روسای هیات های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مراکزآموزش عالی ابلاغ شد که به شرح زیر است:

احتراما ضـمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و نیز فرا رسـیدن عیـد سـعید نوروز، به اسـتحضار می رساند که هیات مرکزی جذب مصوبه «تعارض منافع» را در جلسه۴۷۷ مورخ۱۴۰۲.۱۲.۲۳ به شرح ذیل مصوب کرد:

۱- اگر پس از مرحله غربالگری در یک رشـته تحصیلی، یکی از متقاضیان جذب هیات علمی دارای نسـبت نسبی یا سببی درجه اول بـا برخی اعضاء هیات علمی دانشـکده (پژوهشـگاه یا موسـسه)، کارگروه توانایی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی، هیأت اجرایی جذب و یا هیأت رئیسه دانشـگاه باشـد، موضوع می بایستی توسط دبیر هیات اجرایی جـذب (یا رئیس موسـسات فاقدهیات اجرایی مسـتقل) به مرکز جذب اطلاع داده شود. سـپس فرایند جذب تمامی متقاضـیان آن رشته تحصیلی به تشخیص مرکز جذب به یکی از دوشیوه زیر طی خواهد شد.

الف- پرونده تمامی متقاضـیان توسط مرکز جذب به یک دانشگاه دیگر برای طی تمامی فرایند جذب ارجاع می شود.

ب- دو نماینده متخصص در رشـته مربـوطه از طرف مرکز جـذب برای حضـور بـاحـق رای درکـارگروه توانـائی علمی شـرکت می کند. اگر متقاضـی مـذکورجزو سه رقیب برتر شود، این دونماینده باحق رای درجلسه هیات اجرایی جذب نیزشـرکت می نمایند. عضو منسوب حق شـرکت درجلسه مربوطه را نـدارد و تاییـدصـحت وسـلامت تمامی فراینـدجذب توسط نمایندگان مرکزجذب ضروری است.

۲- عدم حضور استاد راهنمای مقاطع کارشناسـی ارشـد و دکترای متقاضـی جذب درجلسات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صلاحیت عمومی و هیأت اجرایی جذب لازم و کافی است.

۳- عـدم حضور عضو جلسـات کارگروه توانائی علمی، کارگروه صـلاحیت عمومی و یا هیأت اجرایی جـذب برای بررسـی پرونده تبدیل وضعیت استخدامی خود یـا یکی از خویشاونـدان نسـبی یا سببی درجه اول خود درجلسات مربوطه لازم و کافی است.

بـدیهی است این مصوبه، جایگزین مصوبات قبلی هیات مرکزی در مورد تعارض منافع بوده و برای تمامی پرونده های جذب که به مرحله مصاحبه علمی نرسیده اند اعمال می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
دانشگاه ازاد ازاد ازاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
وقتی مدیران دانشگاه آزاد جانماز آب میکشند انسان از حیرت میخواد مهاجرت کنه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
دانشگاه ازاد از سال 1396 به بعد مملو از تخلفات در زمینه استخدام هیات علمی است . اما هیچ نهادی جرات رسیدگی نداره . دبیرشورای انقلاب فرهنگی هم که خودش حقوق بگیر طهرانچی بوده و هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
سیدمحمود آقامیری که از دوستان طهرانچی است توسط او وارد دانشگاه آزاد تهران مرکزی و استان تهران شد . تخلفاتی مرتکب شد و گذاشت رفت دانشگاه شهید بهشتی رییس شد . یکی از این تخلفات ، به همراه آوردن دوست و خوبشاوندش بنام مهدی . ر بعنوان رییس دفتر در تهران مرکزی بود سپس او را دانشکده مدیریت همان تهران مرکزی عضو هیات علمی کرد و سپس رییس واحد شهریار است ! کسی رسیدگی میکند ؟ خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۳
آقامیری دانشگاه آزاد رو مثل طهرانچی قبول نداشت ولی وقتی پیشنهاد ریاست باشه همه جا میشه ریاست کرد حتی به قیمت نارضایتی کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
در علم سهمیه ای جز استعداد وتوانایی علمی نباید وجود داشته باشد فرد سهمیه ای خسارت های جبران ناپذیری وارد کرده ومی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
فایده ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تنها قانونی که واسه جذب اهمیت داره رزومه قوی، معدل بالا، ثبت اختراع و ... نیست؛ بله داشتن رابطه و پارتی قوی هست یا به اصطلاح دم استاد رو دیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اعضای هیئت علمی تا قبل از سال 85 خوب بودند. بعد از اون گله ای از دوست و اقوام و رانتی و پارتی ریختن تویه دانشگاهها و دانشگاه رو به گ... کشیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بجای سهیمه دانشگاه یا استخدام مستقیم به طرف پول بدهید و کیفیت خدمات و آموزش را فدای سهمیه و نسبت فامیلی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خبر حل تعارض منافع در یک سازمان که کاری مثبت و در جهت افزایش شفافیت است، به شکلی تیتر بزنی و کار کنی که بار منفی، نمود کامل داشته باشد.
این یعنی قدرت رسانه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بیش از 90درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه ها با پارتی و رانت انتخاب میشوند، که حتی سواد کافی هم ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
خیلی خوب هست بقیه ادارات و سازمان‌ها همین کار را انجام بدهند. البته اگر شرکت نفت و خودروسازی را دریابید نتیجه جالب‌تر هم هست، ولی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
بابا بیخیال این همه نوشتید که چی؟ کافیه آخر این حرفا بنویسین پارتی و دیر هیچ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
اگر کلی هم می نوشتند، باز می گفتید چرا کلی نوشتید، این طوری هر کاری بخواهند می کنند و ...
اتفاقا دقیق و ریز بودن قوانین است که می تواند جلوی هر نوع، تفسیر به رآی، سوء برداشت و سوء استفاده و اعمال سلیقه را بگیرد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
تعارض منافع باید حل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ضریب مبلغ حق التدریس اساتید حق التدریس افزایش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
هیات علمی یکی از مشاغلی است که با استثنائات زیاد ناعدالتی حقوقی فراوانی در مشاغل افریده است. زیرا مصوبات آنرا ذینفعان قانون می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
هیات علمی با مدرک دکتری نباید حقوقش با کارمند دیپلمه که در حین اشتغال رفته از دانشگاه علی آباد کتول مدرکسازی کرده یکسان باشه، چرا که این توقع کاملا مضحک و خنده داره! ما هفت خان رستم رو پشت سر گذاشتیم تا تونستیم هیات علمی بشیم اونم تو سن ۳۵ سالگی! بعد کارمندی که تو ۲۰ سالگی با دیپلم و به صورت شرکتی و بدون آزمون و ... جذب شده و بالاجبار با گذشت زمان رسمیشون کردن میاد این حرفارو میزنه.
جالبه اغلب کارمندان هم سن و سال ما الان خونه و ماشین و زن و بچه دارن اما ما تو ۳۵ سالگی تازه از صفر شروع کردیم.
ای کاش قانونی میذاشتن شاغلین زمان اشتغال حق تحصیل نداشته باشند تا اینجور بی عدالتی به وجود نیاد و کسی بی خود حق به جانب نباشه. کسی که حین اشتغال میره درس میخونه به هیچ کدوم از دو وظیفه هم زمانش درست عمل نمی کنه! نه کارش رو درست انجام میده و از یک طرف دودش تو چشم ارباب رجوع و سازمانی میره که حقوق مفت به این میدن و از طرف دیگه نظام آموزشی رو هم به تباهی کشوندن با درس نخوندن و تقاضای نمره و پایان نامه پولی و ...
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۱۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
داداش غصه نخور، حقوق ما هم اونجوری که شما فکر میکنی نیست. جوونی ما تو دانشگاه‌ها با درس خوندن تلف شد، اگر میرفتم مکانیک میشدم الان هم زن داشتم، هم بچه و خونه و ماشین.
Iran (Islamic Republic of)
سلیمانی
۱۳:۱۶ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
این چ بی عدالتی هست که اقوام اعضا هیات علمی.این فساد هست این تبعیض هست متاسفم از این همه حق خوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ببخشید اصلا متوجه خبر شدید؟!!! یا فقط چشم بسته می خواهید بگویی ناعدالتی، تبعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
متأسفم که اصلا شما متوجه خبر نشدید!!!!
فقط یاد گرفتید همین حرفها را در همه جا تکرار کنید...
کمی با دقت و بدون ذهنیت قبلی بخوانید و بعد حرف بزنید...
آخرین اخبار