رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بارندگی‌ها که از ۲ روز گذشته در استان آغاز شده و تا پایان هفته جاری و روز‌های ابتدایی سال جدید ادامه دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی  با اشاره به اینکه طبق نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی بارندگی‌ها که از ۲ روز گذشته در استان آغاز شده، گفت: تا پایان هفته جاری احتمال بارش باران، برف، تگرگ و کاهش دید در ارتفاعات و مناطق سردسیر وجود دارد.

وی اضافه کرد: هوای ابری و مه آلود، وزش باد نسبتا شدید به ویژه در جنوب استان پدیده جوی مستقر در آذربایجان‌غربی تا پایان هفته است.

وی اضافه کرد: دمای بیشینه پیش بینی شده برای مرکز استان در روز سه‌شنبه بین مثبت ۱۲ و ۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود و دمای کمینه این شهرستان در روز‌های آتی با ۲ درجه کاهش پیش‌بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ سانتی‌متر برف در شهرستان چالدران گزارش شد و بارش باران در اغلب نقاط استان ثبت شده است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان بارندگی در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان سردشت با ۴۶ میلی‌متر و تخت سلیمان با ۳۹ میلی‌متر گزارش شده است.

صابری با بیان اینکه محکم سازی بنا‌ها و سازه‌های نیمه کاره و بنر‌های تبلیغاتی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان لازم است، گفت: آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و مواجهه با وزش باد شدید و کولاک مورد توجه باشد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی افزود: خودداری از تردد و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها مسیل‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از سفر‌های غیرضرور و احتیاط در تردد‌های شهری و جاده‌ای و تجهیز خودرو‌ها به لوازم زمستانی نیز از موارد مهمی است که باید تدابیر مربوط با آنها به‌کار بسته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.