۷۰ کیلومتر از حریم جاده‌های مهاباد پاک‌سازی شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: ۷۰ کیلومتر از حریم جاده‌های این شهرستان در قالب پویش ملی مسیر سبز - ایران پاک از وجود زباله و نخاله پاک‌سازی شد.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد گفت: بهبود سیمای شهر، استقبال از مسافران نوروزی و حذف زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی از اهداف این طرح بود که با همکاری ادارات و فعالان زیست محیطی شهرستان و با استفاده از ادوات مخصوص صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تاکنون عملیات پاک‌سازی مسیر‌ها از وجود زباله و برداشــت نخاله‌های ساختمانی جاده در محور‌های مهاباد - سردشت، مهاباد - ارومیه، مهاباد - میاندوآب و جاده برهان طی چند برنامه انجام شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد با قدردانی از دستگاه‌های اجرایی و دوستداران محیط زیست که در قالب پویش ملی مسیر سبز ایران پاک‌با این اداره همکاری دارند، ادامه داد: پس از اتمام پاک‌سازی حریم جاده‌های اصلی، این پویش در جاده‌های فرعی و حتی در مسیر‌های روستایی نیز تداوم خواهد داشت.

سلیمانی اظهار کرد: هدف از برگزاری این پویش اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت پذیری بیشتر در میان مردم بوده،‌بنابراین پیام این پویش این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند.

وی گفت: زباله به خصوص انواع پلاستیک سالیان سال تجزیه نمی‌شود و همچون سمی مهلک در طبیعت می‌ماند که هم بقای عرصه‌های مرتعی و جنگلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم نفس حیات وحش را به شماره می‌اندازد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست مهاباد تاکید کرد: این طرح با توجه به ضرورت پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط زیست، حفظ سیمای محیط طبیعی و شرایط بوم شناختی رودخانه‌ها همچنین حفظ و پاکسازی سواحل اجرا می‌شود و ضرورت دارد بستر‌های لازم برای بهره‌مندی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌های موجود و برخورداری از محیط زیستی پاک و سالم در سال جدید فراهم کنند.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.