احداث سد بختیاری در مرحله تامین مالی قرار دارد

سخنگوی صنعت آب گفت: احداث سد بختیاری در حال حاضر در مرحله فاینانس و تامین مالی قرار دارد که پیگیری این موضوع در دستور کار ما است تا زودتر به مرحله اجرایی برسیم.

عیسی بزرگ زاده سخنگوی صنعت آب در خصوص پیشرفت احداث سد بختیاری گفت: این سد در منتهی الیه در انتهای شاخه بختیاری در دست احداث است و جاده‌های دسترسی آن ایجاد شده است. این طرح در حال حاضر در مرحله فاینانس و تامین مالی قرار دارد که پیگیری این موضوع در دستور کار ما است. 

او افزود: احداث این طرح چند هدف دارد که یک مورد این است که وظیفه کنترل رسوبات حوزه بالادست را دارد تا وارد سد مهم دز نشود و از حجم مفید سد دز کاسته نشود و قدرت تنظیم این سد بزرگ برای جلگه دز و جلگه پایین دست استان خوزستان کاز بین نرود. در واقع یکی از اهداف ایجاد این سد، افزودن به عمر مفید سد دز است و مورد دوم کمک به قدرت تنظیم سد دز برای آورد‌های رودخانه دز است. هدف سوم نیز ایجاد یک نیروگاه برقابی است.

او در خصوص مصارف آب سد بختیاری گفت: به طور کلی با سد دز کار خواهد شد و برای همان نسبت‌های شرب و کشاورزی که در حال حاضر وجود دارد، آب تامین خواهد شد. چرا که ترکیب سد دز و سد بختیاری اهداف مشترکی دارند و باید این موارد را برآورده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار