دلیل مسدود شدن بلوار بسیج چیست؟

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد درباره دلیل بسته شدن بلوار بسیج توضیح داد.

مصطفی زارع زاده رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در واکنش به اعتراض برخی شبکه‌های اجتماعی مبنی بر مسدود کردن بلوار بسیج برای اجرای برنامه‌های نوروزی، گفت: بستن این مسیر با مصوبه شورای ترافیک استان و با هدف تجمیع برنامه‌های ایام عید انجام شد.

او افزود: بلوار بسیج، تنها خیابان یزد است که معترضی ندارد و هیچ مغازه و فروشگاهی هم در آن مستقر نیست و می‌شد برنامه‌های نوروزی را در آن اجرایی کرد.

معاون شهردار، تجمیع برنامه‌های این ایام در بافت تاریخی یزد را از اهداف دیگر انتخاب این بلوار اعلام کرد و یادآور شد: قرار نبود اجرای برنامه‌های نوروزی از محدوده بافت تاریخی خارج شود و بر این اساس، بلوار بسیج بهترین مکان بود ضمن آنکه دسترسی مردم و حتی رسانه‌ها نیز به آن آسان است.

زارع زاده تصریح کرد: از آنجا که بافت تاریخی یزد همیشه در ایام عید شلوغ است، تلاش کردیم مسیری را انتخاب کنیم که علاوه بر اینکه از محدوده بافت خارج نمی‌شود در مرکز بافت هم نباشد تا همه به آن دسترسی داشته باشند.

او ادامه داد: انتخاب بلوار بسیج پس از برگزاری چندین جلسه و کار کارشناسی و با مصوبه شورای ترافیک و هماهنگی با پلیس راهور انجام شد و حتی قرار بود یک لاین باریکی را برای عبور خودرو‌ها تدارک ببینیم، اما به این نتیجه رسیدند که عبور خودرو در این مسیر به هر شکلی ممکن است خطرآفرین باشد و از آن منصرف شدند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با بیان اینکه اجرای این برنامه‌ها در بلوار بسیج، مصوبه شورای فرهنگی عمومی و ستاد سفر استان را هم دارد، گفت: نگاه ما این بود که از بافت تاریخی هم خارج نشویم تا با اعتراض افکار عمومی روبرو نگردیم.

زارع زاده خاطرنشان ساخت: شلوغی و ترافیک ایجاد شده در محوطه اطراف بلوار بسیج یزد برای چند روز قبل از سال تحویل بوده و قطعا در ایام پیش رو از بار ترافیکی آن کاسته خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار