طبق نامگذاری شعار سال اقتصاد کشور باید به صورت واقعی در دستان مردم باشد

امام جمعه گرگان با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: براساس این نامگذاری اقتصاد مملکت باید به صورت واقعی در دستان مردم باشد.

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: اقتصاد توسعه‌محور نباید در دست دولت باشد و مردم باید نقش مهم و اساسی در تحقق آن داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید از زمینه‌های موجود و امکانات کشور در مسیر رسیدن به توسعه پایدار بیشترین استفاده را ببریم.

امام جمعه گرگان گفت: ایران در ۴۵ سال گذشته همیشه در مسیر رشد و پیشرفت بوده و در زمینه‌های علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان، صنعت، کشاورزی، هوافضا و سایر حوزه‌ها موفقیت‌های زیادی کسب کرد.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: منکر مشکلات اقتصادی کشور نیستیم، اما دشمنان پیشرفت‌های ما را نمی‌بینند یا تکذیب می‌کنند یا از کنارش رد می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی در داخل هم ضعف‌ها و نقض‌ها را بزرگ می‌کنند و به دنبال یاس و ناامیدی در مردم هستند که این کار خیانت بزرگ به کشور و مردم است.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان این خطبه با اشاره به مساله اتحاد ملی در سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: در یک جامعه باید همه نگاه‌ها و سلیقه‌های سیاسی و اجتماعی و علمی آزاد باشند و نباید یکدیگر را حذف یا به همدیگر توهین کرد.

امام جمعه گرگان در ادامه به وضعیت گلستان اشاره کرد و گفت: در استان کار‌ها و اقداماتی شده، اما مشکلات هم زیاد است.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: مشکلات پتروشیمی شاید حل شده باشد، اما از دیدگاه من هنوز موانع برطرف نشده باید پیگیری شود و به معنای واقعی وارد عملیات اجرایی گردد.

وی ادامه داد: در خصوص جزیره آشوراده، خلیج گرگان و منطقه آزاد اینچه‌برون هم کار شده، اما باید موانع به معنی واقعی برطرف شود.

وی اضافه کرد: در زمینه‌های آب، برق و مسکن هم کار و سرمایه‌گذاری شده، بطوری که وجود بیش از هزار طرح‌های نیمه‌تمام به کمتر از هزار پروژه رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نماز جمعه ، شعار سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.