برگزاری نوروزگاه در باغ وعمارت جهانی اکبریه بیرجند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند از برگزاری مراسم نوروزگاه در باغ وعمارت جهانی اکبریه بیرجند خبر داد.

 جنتی‌فر گفت: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان بیرجند برگزار می‌شود، برنامه نوروزگاه در باغ اکبریه است و در این باغ تاریخی بازارچه صنایع‌دستی برپا است و همچنین موزه‌های این مجموعه باشکوه برای بازدید شهروندان و مهمانان نوروزی آماده است.

وی بیان کرد: مراسم نوروزگاه از دوم تا ششم فروردین از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در محل باغ و عمارت جهانی اکبریه اجرا می‌شود.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند افزود: همچنین نمایشگاه تعدادی از عکس‌های منتخب دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی در محل نگارخانه باغ و عمارت جهانی اکبریه برپا شده است.

وی گفت: از جاذبه‌های تاریخی شهر بیرجند، ارگ کلاه فرنگی و خانه‌های تاریخی و قدیمی آن است که در ایام نوروز این خانه‌ها و ارگ کلاه فرنگی آماده بازدید میهمانان است.

جنتی‌فر افزود: بخشی از موزه‌های شهر بیرجند از جمله موزه عروسک و موزه منسوجات و لباس‌های سنتی شهر نیز در بافت تاریخی آن در خانه فروتنی و پردلی قرار دارد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه سرای امینی بیرجند به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی شهر، ایام نوروز پذیرای مسافران و گردشگران است، گفت: سرای امینی در محدوده بافت تاریخی و در بازار قدیم بیرجند قرار داشته و مربوط به دوره قاجار است که با شماره ۳۰۱۶۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و در محل این بنای تاریخی بازارچه صنایع‌دستی برپا است.

برچسب ها: نوروز ، باغ اکبریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.