پایان مرمت و بهسازی پل تاریخی شهرستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: مرمت و بسازی پل تاریخی شهرستان در محور شرق شهر تاریخی اصفهان پایان یافت.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان با اشاره به  اتمام عملیات مرمت پل تاریخی شهرستان در محور شرق شهر تاریخی اصفهان  گفت: با حیات دوباره زاینده‌رود، محور گردشگری زاینده‌رود با زیبایی‌های تاریخی و طبیعی یکی از محور‌های اصلی گردشگری شهر اصفهان بشمار می‌رود.
 حمیدرضا محققیان افزود:  با توجه به بروز آسیب به عرشه این پل تاریخی با بیش از ۱۷۰۰ سال قدمت، مرمت عرشه پل تاریخی شهرستان از شهریورماه سال ۱۴۰۲ آغاز شد.

او گفت:  مرمتگران در این مرحله که هفت ماه به طول انجامید، سنگفرش‌های قدیمی را جمع نموده و حتی دال بتنی که از حدود ۴۰ سال قبل بر روی عرشه نصب‌شده بود را جمع کرده و ضمن عایق‌بندی کف پل، سنگ‌فرش جدیدی را برای تردد راحتی مردم، ضمن رفع نم و رطوبت از دیواره‌های پل به‌ویژه نمای محور غرب پل اجرا کردند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان تصریح کرد: با حیات دوباره زاینده‌رود، از گردشگران  دعوت می‌کنیم ضمن بازدید از این پل‌های تاریخی اصفهان از پل تاریخی شهرستان هم بازدید کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار