قطار لرستان در مسیر وعده/ زمانی جدید برای پروژه راه‌آهن

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها از وعده‌ای جدید برای ادامۀ پروژه راه‌آهن لرستان بعد از تعطیلات نوروز خبر داد.

عباس خطیبی، با اشاره به پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک، گفت: این مسیر ریلی به‌طول ۳۳۳ کیلومتر با هدف رفع تنگنا‌های خط سراسری موجود، اتصال مرکز لرستان به شبکۀ ریلی و افزایش ظرفیت‌های باربری در حال اجراست.

او اضافه کرد: پیگیری‌های لازم برای رفع مشکلات قراردادی پیمانکار پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک در مهرماه سال ۱۴۰۱ به نتیجه رسید و حدود ۱۸ جبهه کاری تا پایان سال ۱۴۰۲ مشغول اجرای عملیات بودند.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها یادآور شد: عمده فعالیت اجرایی پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک در بخش زیرزمینی انجام شده‌است و پیشرفت فیزیکی زیرسازی این پروژه از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد در بیش از یک سال رسید.

او تأکید کرد: حفاری ۴۵۰۰ متر از تونل‌ها و ۱۰۰۰ متر لاینینگ تونل‌ها، ۲۷ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و ۶۰۰ هزار مترمکعب ترانشه‌برداری از آبان‌ماه تا اسفندماه ۱۴۰۱ انجام شده‌است.

خطیبی گفت: حدود ۱۸۳ تن مواد ناریه، ۱۲۵۰۰ تن سیمان، ۹۰۰ تن آرماتور، ۱۵۰ تن آهن‌آلات و ۳۲۰ تن مش در پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک به‌کار رفته‌است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها متذّکر شد: بیش از ۸۷ درصد اعتبار مصوب ابلاغی از محل پیوست یک قانون بودجه برای پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک اخذ شده‌است و مقرر است اعتبارات لازم برای تکمیل این پروژه از سایر منابع اخذ شود.

خطیبی گفت: عملیات اجرایی پروژۀ راه‌آهن دورود ـ خرم‌آباد ـ اندیمشک با دستور وزیر راه‌وشهرسازی و پیگیری‌های مبنی‌بر تأمین اعتبار از محل تهاتر نفت برابر استجازۀ مقام معظم رهبری در سال جدید با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

کلنگ احداث طرح راه‌آهن لرستان سال ۱۳۹۰ به زمین زده شد و بنا بود در شهریور سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری برسد، اما هنوز این پروژه در مراحل ابتدایی عملیات اجرایی متوقف است.

اتصال مرکز لرستان به خط ریلی جنوب کشور یکی از اهداف احداث راه‌آهن خرم‌آباد ـ دورود ـ اندیمشک است.

 

برچسب ها: قطار ، راه آهن لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
احسنت