بیش از ۹ هزار تن انواع کودشیمیایی در مهاباد توزیع شد

مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری ۹ هزار و ۸۶ تن انواع کودشیمیایی توسط کارگزاری مجاز و فعال این شهرستان جذب شده و در بین کشاورزان توزیع شده است.

صلاح الدین حق‌گوی مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: از ابتدای سال زراعی جاری، بیش از ۹ هزار تن انواع کودشیمیایی در این شهرستان توزیع شده که این میزان کود شامل ۹۰ درصد سهمیه شهرستان بود و شامل ۷ هزار و ۲۷۰ تن کود ازت، هزار و ۵۴۶ تن فسفات و ۲۷۰ تن هم پتاسیم است.

وی ادامه داد: همچنین امسال ۲ هزار تن بذر گواهی شده از نوع صدرا، باران و واران برای مزارع گندم دیم و پیشگام و میهن هم برای مزارع گندم آبی در اختیار گندمکاران قرار گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی مهاباد افزود: امسال براساس ابلاغیه الگوی کشت، ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان به گندم آبی و ۴۵ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافته و تاکنون ۴ هکتار جو دیم و ۶۷۰ هتکار نیز جو آبی کشت شده است.

حق‌گوی با بیان اینکه مقدار بذر مصرفی در مزارع دیم و آبی متفاوت است، اظهار کرد: کارشناسان جهادکشاورزی برای مزارع دیم ۱۶۰ تا ۱۷۰ کیلوگرم و برای مزارع آبی هم بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم بذر تعیین کردند.

وی تاکید کرد: تمهیدات لازم به منظور تدارک و خرید به موقع کود‌های شیمیایی بطور مستمر توسط کارگزاران کودی در حال انجام است و مراکز جهادکشاورزی مسقر در مراکز دهستان‌ها در اسرع وقت نسبت به صدور حواله الکترونیکی کود اقدام می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.