بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری مهاباد به بیش از ۸۰ هزار نفر رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: بیش از ۸۰ هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز امسال از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی این شهرستان بازدید کردند که در مقایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته است.

واحد جولایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده، گفت: این آمار از ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ با تشکیل ستاد سفر‌های نوروزی و ثبت مسافران و گردشگران در این شهرستان شده و طی ۱۰ روز گذشته ثبت شده است.

وی افزود: این مسافران و گردشگران از ۲۲ اماکن تاریخی و گردشگری و طبیعی این شهرستان از جمله غار آبی سهولان، دخمه سنگی فقریگاه، حمام میرزا رسول و تاج سد بازید کرده اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: همچنین در این بازه زمانی (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز) در مجموع ۶ هزار نفر هم در مراکزی اقامتی این شهرستان اسکان داده شده‌اند که حدود هزار نفر بیشتر از سال گذشته است.

جولایی اضافه کرد: در تعطیلات نوروز امسال در مجموع ۶۰۰ تخت در قالب هتل، مهمان پذیر، هتل آپارتمان و پنح اقامتگاه بوم‌گردی در این شهرستان برای پذیرش و اسکان مسافران نوروزی آماده شده بود.

وی یادآور شد: از طرف آموزش و پرورش هم ۱۲ مدرسه با ۹۶ تخت برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده که از این تعداد ۱۰ مدرسه دارای درجه الف بوده و ۲ مدرسه نیز ویژه و با امکانات تختخوابی مهیا شده است.

وی تاکید کرد: مسافران و شهروندان برای اطلاع از آخرین وضعیت مراکز اقامتی و همچنین ثبت شکایت خود به شماره تماس ۴۲۲۳۳۴۹۰ اداره میراث فرهنگی شهرستان تماس برقرار کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.