حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: فرآیند دونقشه‌ای قبل و بعد از صدور پروانه ساختمان باید حذف گردد چرا که با این کار جلوی اتلاف وقت و هزینه شهروندان گرفته می‌شود.

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: شورای اسلامی شهر یزد در تلاش هست تا فرآیند دو نقشه‌ای را برای صدور پروانه ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی و با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و دفتر فنی استانداری حذف نماید.

او افزود: با حذف فرآیند دونقشه‌ای شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با سازوکار اندیشیده شده نقشه دوم را ملاک عمل قرار می‌دهند چرا که تاکنون مردم یکبار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه می‌کردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت می‌کردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بی اعتمادی مردم و ساخت ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار می‌شد و عملا نقشه اول به هیچ دردی نمی‌خورد.

به گفته نیکونژاد: مقرر شد در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه و برای حذف فرآیند دو نقشه‌ای چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: قطعاً سهل نمودن ساخت و ساز‌های اصولی و کاهش هزینه و اتلاف وقت شهروندان موجب کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز می‌شود امری که همکاری و حمایت تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار