پایان هفته در آذربایجان‌غربی جوی پایدار و آرام است

رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش‌های متناوب باران که از ابتدای هفته جاری آغاز شده، امروز هم تداوم داشته و از روز پنجشنبه جوی آرام و پایدار تا روز جمعه در استان ادامه دارد.

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی هواشناسی با عبور امواج بارشی در سطح استان احتمال بارش باران در اغلب نقاط و بارش برف در ارتفاعات همچنان وجود دارد و گردو خاک و کاهش دید نیز برای جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در نیمه جنوبی وجود دارد.

وی با بیان اینکه اغلب شهر‌های شمالی و جنوبی آذربایجان‌غربی در شبانه روز گذشته شاهد بارش باران بودند، اضافه کرد: شهرستان سردشت، پیرانشهر و ماکو با ۲ تا ۶.۵ میلیمتر بارندگی پربارش‌ترین شهر‌های استان ثبت شده اند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش دمای ۲ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در روز‌های آینده ادامه داد: گرم‌ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان خوی با مثبت ۱۶ درجه و سرترین چالدران با منفی ۸ درجه سانتی گراد بود.

وی با بیان اینکه وزش باد همچنان برای استان پیش بینی می‌شود، بیان کرد: شهرستان‌های نقده و پیرانشهر در ۲۴ ساعت اخیر شاهد بیشترین سرعت وزش باد با بیش از ۷۰ کیلومتر برساعت بود.

صابری از شهروندان خواست تا همچنان به رعایت تدابیر ایمنی در زمینه سفرها، عدم اتراق در کنار مسیل‌ها و رودخانه‌ها و همچنین عدم تردد در کنار سازه‌های غیرمحکم و محکم سازی سازه‌های ساختمانی و تبلیغاتی اهتمام داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.