انجام بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی تاکنون صورت گرفته است.

ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ تا کنون بیش از ۵ هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

او می‌گوید: در این بازدید‌های بهداشتی بالغ بر ۳ هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط گردید که از این مقدار بیش از ۲ هزار و سیصد کیلوگرم برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

به گفته او در این بازه زمانی بیش از ۶۱۶ تن گوشت قرمز و حدود ۴ هزار تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف گردید.

ناصر عسکری فرد با اشاره به پلمب ۴ واحد عرضه فرآورده خام دامی از ابتدای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی تا کنون گفت: این واحد‌های متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب گردیدند.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان ادامه داد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری نمایند.

این مقام مسئول گفت: مردم شریف استان از خرید هر گونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.