کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های فرسایش بادی در برنامه هفتم

مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون‌های بحرانی فرسایس بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

وحید جعفریان مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در برنامه هفتم بر کنترل و کاهش ۲۰ درصدی کانون های بحرانی فرسایش بادی به عنوان یک هدف بزرگ تاکید شده است.

به گفته او، با توجه به آنکه کار در عرصه های بیابان و فرسایش بادی اقداماتی دشوار و آسیب پذیر است، لذا با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت موثر جوامع محلی و هدف گذاری طرح کاشت یک میلیارد درخت انتظار می رود که نسبت به خنثی سازی تخریب سرزمین  و صنعت توسعه پایدار نقش خودمان را ایفا کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۳۰میلیون هکتار از عرصه های بیابانی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی هستند، افزود: بیش از ۱۴ میلیون هکتار به لحاظ ایجادخسارت به اراضی کشاورزی، روستاها و جاده ها کانون های بحرانی هستند.

جعفریان ادامه داد: سیاست های دیگری جزء طرح کاشت یک میلیارد درخت نظیر احداث ۱۷ هزارکیلومتر بادشکن کوتاه و اطراف مزارع و اقداماتی در جهت جایگزین مالچ نفتی در راستای خنثی سازی تخریب سرزمین دنبال می شود. گفتنی است پروژه مالچ کمتر از یک دهم درصد فعالیت ها را در برمس گیرد.

مدیرکل دفتر امور بیابان و سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه امسال پروژه ها مبتنی بر مشارکت مردم و ملاحظات زیست محیطی خواهد بود، افزود: طرح ۳ میلیون هکتاری مقابله با بیابانزایی که کنترل کانون تخریب سرزمین است، تعریف کرده ایم و بدین منظور با مختصات علمی و ملاحظات جامع نگر ۱۶ همت اعتبار پیش بینی شده که با مشارکت بخش خصوصی و جوامع محلی اجرا می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار