از برپایی جشن عقدکنان یک زوج تا توزیع کیک رمضانی در مصلی امام خمینی (ره)

از آنجایی که هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) شده بود، جشنواره‌ای با عنوان شور شیرین در مصلی امام خمینی (ره) برپا شد.

هفتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، چون مصادف با ولادت امام حسن مجتبی (ع) شده بود، میزبان زوج‌های جوان برای برپایی عقد واقعی یک زوج در غرفه ازدواج آسان نمایشگاه قرآن بود. زوج‌هایی به همت گروه جهادی احیاگران سنت نبوی یا مراحل مشاوره تا عقدشان را با کمک مشاوران این گروه سپری کردند، یا در ابتدا از سوی معرفین موسسه زمینه آشنایی‌شان فراهم شده و تا مرحله ازدواج دائم پیش رفتند. بعد از آنکه عاقد عقد زوج را جاری کرد، بقیه زوجین کیک‌هایی که گفته می‌شد ۱۵۰ کیلوست برش زدند، تا بین مردم توزیع شود. 

البته اگرچه پیش مراسم عقد مراسم رونمایی مجموعه کتب «سردلبران» با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن سوی مصلی امام خمینی (ره) در حال برگزاری بود، اما بعد از اتمام مراسم وزیر با همان لبخند همیشگی به میان زوجین آمد و از خدا خواست ازدواجشان منشا خیر و برکت یا به تعبیری پر فرزند باشد.

سایر نشست‌ها مانند برگزاری نشست بررسی نقش قرآن در کشور‌های عرب معاصر، برگزاری نشست مشترک وزرای فرهنگ و اقتصاد جهت تبیین شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم»، سلسله نشست‌های تخصصی نهج‌البلاغه، نشست تخصصی حکمرانی قرآنی و ... طبق منوال همیشگی در نمایشگاه قرآن در حال برگزاری بود. 

با این حال، اسماعیلی در هیات دولت به استقبال مردم از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: از روز اول فروردین نمایشگاه قرآن را داریم و با استقبال مردم مواجه شده است. از طرفی، کتاب‌های اندیشمندان غیر اسلامی تا ۱۰۰ جلد منتشر خواهند شد. شب گذشته برای نخستین بار پیرو پیوست فرهنگی شعار سال جلسه‌ای را با وزیر اقتصاد برگزار کردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار