بازدید بیش از ۱۲ هزار مسافر نوروزی، از جاذبه‌های گردشگری تویسرکان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان گفت: از ۲۶ اسفند تا هفتم فروردین ۱۲ هزار و ۵۰۰ مسافر نوروزی از جاذبه‌های این شهرستان بازدید کردند.

اسحاق ترکاشوند با اشاره به اینکه ۹۵درصد مسافران نوروزی با خودرو شخصی به تویسرکان سفر کرده‌اند، گفت: از این تعداد ۲۵۰ نفر در مراکز اقامتی این شهر اسکان داشته‌اند.

او گفت: در این مدت پارک توریستی کمربسته سرکان، آرامگاه حیقوق‌نبی (ع)، کاروانسرای شاه عباسی فرسفج، خانه دکتر اقتداری، موزه تویسرکان و آرامگاه میررضی‌الدین آرتیمانی از جمله اماکن پربازدید شهرستان در تعطیلات نوروز بوده‌اند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان گفت: تویسرکان با ۱۰ مرکز اقامتی رسمی و غیررسمی شامل هتل، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، خانه معلم و مهمانسرای ادارات با بیش از ۳۵۰ تخت ظرفیت و دو سفره خانه سنتی شامل سفره خانه سنتی آراد و صاحبدلان با ۲۰۰ نفر ظرفیت آماده میزبانی از گردشگران و مسافرانی است که تویسرکان را به عنوان مقصد خود در این ایام انتخاب کرده‌اند.

ترکاشوند از استقبال چشمگیر و بی‌نظیر مسافران، گردشگران و مردم شهرستان تویسرکان از جشن بزرگ نوروزگاه شهر فرسفج خبر داد و گفت: در ادامه برنامه‌های پیش‌بینی شده در ایام نوروز ۱۴۰۳ و به منظور ایجاد شور و نشاط در جامعه، جشن بزرگ نوروزگاه در عصر هفتمین روز از سال ۱۴۰۳ در محل کاروانسرای جهانی فرسفج برگزار شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تویسرکان گفت: در این نوروزگاه که با مشارکت بخشداری بخش قلقلرود، شهرداری و شورای اسلامی شهر فرسفج، اداره کتابخانه‌های عمومی، اداره حفاظت محیط‌زیست و شورای اداری بخش قلقلرود برگزار شده بود برنامه‌های متنوعی از جمله موسیقی سنتی، نمایش طنز، مسابقه نقاشی، حرکات ورزشی و مولودی خوانی بمناسبت ولادت حضرت امام حسن (ع) اجرا شد.

ترکاشوند گفت: ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تویسرکان تلاش کرده است با پیش‌بینی و اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع در ایام نوروز، فضایی را فراهم آورد تا مسافران و گردشگرانی که تویسرکان را بعنوان مقصد خود انتخاب کرده‌اند تجربه متفاوت و شیرینی را با خود به ارمغان ببرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.