تایید بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور در استان کرمانشاه بیش از ۸ هزار عنوان شغلی به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تائید شد.

مختار احمدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص تشریح مشاغلی که سخت و زیان‌آور است، گفت : در سال ۱۴۰۲، ۱ هزار و ۶۱۳ درخواست تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور به دبیرخانه تشخیص و تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور استان تأییدشده است.

وی افزود: این تعداد درخواست با ۸ هزار و ۷۲۲ عنوان شغلی در ۲ هزار و ۵۸۹ کارگاه و بنگاه اقتصادی استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه از ابتدای سال گذشته تا پایان سال، ۲ هزار و ۲۱۳ درخواست با ۹ هزار و ۳۰۷ عنوان شغلی برای ۳ هزار و ۹۶۹ کارگاه در دبیرخانه وصول‌شده است، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳ جلسه کمیته بدوی و ۸ جلسه تجدیدنظر با حضور مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی استان و نمایندگان بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، کارگران و کارفرمایان برگزارشده است.

وی با تصریح اینکه تمامی درخواست‌های تطبیق مشاغل سخت و زیان‌آور قبل از پایان سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شده است، ادامه داد: رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت‌زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش‌یافته است و پرونده‌ها در کمترین زمان، موردبررسی قرار می‌گیرد.

مختاری یادآور شد: مطابق قانون، کارگران شاغل در کار‌های سخت و زیان‌آور با داشتن سابقه ۲۰ سال متوالی در پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و درصورتی‌که سوابق بیمه‌شده به‌صورت متناوب باشد با ۲۵ سال پرداخت حق بیمه می‌تواند بازنشسته شوند.

وی اضافه کرد: مشاغلی که به‌تناسب شغل، کارگر فشار جسمی و روحی بسیاری را متحمل می‌شود به‌عنوان مشاغل سخت و زیان‌آور تعریف‌شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه ثبت درخواست بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه www.sakht.mcls.gov.ir انجام می‌شود، اضافه کرد: نتیجه بررسی و رأی صادرشده از سوی درخواست‌کننده قابل‌پیگیری و رصد است.

وی گفت: دبیرخانه کمیته‌های بدوی و تجدیدنظر «بررسی و تطبیق و تشخیص مشاغل سخت و زیان‌آور» در فرایند بازنشستگی در کار‌های سخت و زیان‌آور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قرار دارد و بر اساس گزارش اولیه بازرسان کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و کارشناس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصمیم‌گیری نموده و نتیجه برای اجرا به سازمان تأمین اجتماعی ارسال می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.