رئیس قوه قضاییه: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم

رئیس قوه قضاییه گفت: ما کارگزاران نظام مدیون مردم هستیم؛ مردمی که ۴۵ سال است برای اسلام در همه صحنه‌ها حاضر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره) گفت: امروز باید حکمرانی خوبی را برای این مردم عرضه داریم و تلاش کنیم که دنیا و آخرت آنها را عزت‌مندانه تأمین کنیم؛ ما موظفیم وسایل آسایش و آرامش و امنیت مردم را مهیا کنیم؛ ما نسبت به معیشت مردم مسئول هستیم.

وی ادامه داد: امروز برخی از مردم در فشار و تنگنا هستند؛ این مردم، به‌حق انتظار دارند ظلم و فساد و تبعیض نباشد.

اژه ای افزود: از همه مسئول‌تر خود من هستم؛ اگر هر مقدار کوتاهی کردم و نتوانستم حق شما مردم را استیفا کنم و حق مظلومین را از ظالمین بگیرم، در این شب عزیز در پیشگاه خداوند و شما مردم، عذرخواه هستم.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: نمی‌توان با تنگ‌نظری رفتار کرد؛ نمی‌شود کسی بخواهد فقط سلیقه خود را حاکم کند.

وی افزود: اگر سیاست با بداخلاقی توأم شد آنجاست که خودخواهی‌ها پیش می‌آید و قدرت‌طلبی به هر قیمتی پیش می‌آید؛ ما نیامده‌ایم که به یک کرسی و مقام برسیم و دیگران را تضعیف کنیم.

وی گفت: کسی نباید چنین تصوری داشته باشد که هرچه فکر می‌کند درست است. باید اتحاد و انسجام خود را حفظ و تقویت کنیم و اجازه ندهیم شیاطین و جواسیس در صفوف ما رخنه کنند؛ این امر مستلزم سعه‌صدر و همدلی و صبر در برابر مشکلات است.

اژه ای ادامه داد: همه افعال و اَعمال حضرت امیرالمومنین علی علیه‌السلام از جمله سیاست، جهاد، رفتار با مردم و حکمرانی آن امام والامقام، همراه با رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق بود.

وی گفت:  امام علی علیه‌السلام در مقابل دشمنان خود نیز اخلاق اسلامی را رعایت می‌کرد و امروز رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق برای همه ما به‌خصوص کارگزاران نظام، لازم و بلکه الزم است.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز دشمنان و شیاطین برای ایجاد تفرقه، بدبینی، ناامیدی و یأس در میان مردم در حال تلاش هستند و در این شرایط ما باید بدانیم که رعایت اخلاق اسلامی و حُسن خلق، خنثی‌کننده این حربه‌ها و توطئه‌های دشمنان و شیاطین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
جناب قاضی محترم مدیون مردم بودن باید در عمل ثابت شود در غیر یک شعار میباشد البته برخی از مسوولین واقعا نیت خوبی دارند ولی برخی با توجیه نادرست اجازه نمی دهند مسوولین مدیون مردم باشند
آخرین اخبار