اقدامات موثر شرکت سهامی آب منطقه ای یزد در جلوگیری از خسارات ناشی از سیلاب ها

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از اقدامات موثر این شرکت در قبل، حین و بعد از سیل خبر داد.

افشین عالمی سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد گفت: در پی هشدار وقوع سیل و بارندگی از سوی اداره کل هواشناسی و ستاد مدیریت بحران استان، بلافاصله جلسه مدیریت شرایط اضطراری این شرکت تشکیل شد و به سرعت عملیات لایروبی و اصلاحی بر روی بند‌های خاکی و تغذیه مصنوعی به خصوص بند‌های کوه کاسه و صادق آباد در دستور کار قرار گرفت.  

وی همچنین به مصوبات دیگر این جلسه اشاره کرد و  افزود: از پیمانکاران درخواست شد تا علاوه بر انتقال تجهیزات و ماشین آلات، آمادگی کامل جهت کمک رسانی در صورت نیاز را داشته باشند.  

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: مدیران، معاونین، کارشناسان و هشت گروه گشت و بازرسی این شرکت، مسیر جریان سیل در بند‌ها و رودخانه‌های  سراسر استان را پایش و کنترل کردند تا در صورت وجود مشکلات و موانع، اقدامات لازم صورت پذیرد.  

عالمی همچنین به اقدامات قبل از وقوع سیل روز‌های گذشته اشاره کرد و گفت: باتوجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی‌ها لایروبی و آماده سازی بند‌های رحیم آباد و رودخانه شور ابرکوه، بند‌های صادق آباد و دره گاهان تفت، بند‌های شهرستان مروست، بند دربید یزد، بند بهادران مهریز و بند شهستان بهاباد در جهت مدیریت سیلاب انجام شد.  

وی با اشاره به اینکه عملیات مرمت و تثبیت بند‌های بالادست در گذشته انجام شده است،  افزود: سیل بند‌ها و دیواره‌های هدایت کننده آب به بند‌های شهرستان اردکان و عقدا و همچنین بند کرخنگان بهاباد، مرمت و آماده آبگیری شد.  

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد به دیگر اقدامات این شرکت قبل از وقوع سیل اشاره کرد و  ابراز داشت: یک تیم مشاور و پیمانکار جهت عملیات تکمیل بند‌های کوه کاسه در نظر گرفته شد و همچنین نقشه برداری هوایی از مخزن این بند انجام شد.  

عالمی در ادامه اظهار داشت: ماشین آلات مورد نیاز در محل بند‌های رحیم آباد، مرور، صادق آباد و کوه کاسه مستقر شد تا در صورت نیاز برای عملکرد بهتر این بند‌ها وارد عمل شوند.  


وی افزود: جهت کنترل آب بند‌های پایین دست بند‌های رحیم آباد و جلوگیری از ورود آب بیشتر، دریچه اصلی این بندبسته شد.  

افشین عالمی در پایان به بعضی از اقدامات این شرکت هم در حین وقوع سیل اشاره کرد و گفت: در هنگام وقوع سیل خاکریز‌های حفاظتی در اطراف میل چاه قنوات موجود در بند‌های صادق آباد ایجاد شد و همچنین بازگشایی مسیر انحراف آب و کنترل مستمر دبی بند شماره ۴ رودخانه کوه کاسه و انتقال سیل به بند شماره ۵ و جلوگیری از ورود سیلاب به بند شماره ۶ انجام شد.

برچسب ها: وقوع سیلاب ، سیل زدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار