امیدآفرینی از اهداف رویداد الف تا است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی امیدآفرینی را از اهداف رویداد الف تا عنوان کرد.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، از رویداد الف تا به عنوان الفبای تحول در آموزش و پرورش یاد کرد که زمینه ساز شکوفایی خلاقیت‌های آموزشی و تربیتی معلمان، بسط تجارب و هم افزایی شده است و گفت: الگوسازی و قله سازی از قهرمان‌های هویتی تربیتی، به اشتراک گذاشتن تجارب تحول آفرین مدرسه‌ای و امیدآفرینی در نظام آموزشی سه هدف عمده این رویداد است.

او افزود: امروز ایران اسلامی در اوج قدرت و عزت قرار دارد و رویداد الف تا قدرت نمایی ایران اسلامی در عرصه نظام تعلیم و تربیت و تحول در نظام آموزشی و پرورشی است.

موسوی نژاد کنشگری فعال مدرسه و آموزش علم نافع در کلاس‌های درس را زمینه سازی رونق مشارکت در امر جهش تولید و تربیت انسان تمام ساحتی دانست و عنوان کرد: لازمه تقویت کنشگری فعال در مدارس، برخورداری از معلمان توانمند است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که توانمندسازی یکی از عناصر مهم در فرایند یاددهی و یادگیری است، اظهار کرد: در اجرای طرح توانمندسازی معلمان باید به اصلاح شیوه‌های تدریس، تأثیرگذاری برتر در تدریس، ارتقا مهارت‌های شغلی، توجه به نیاز دانش آموزان در عرصه‌های مختلف علمی و معرفتی توجه داشت.


بیشتر بخوانید


او بر توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی تأکید کرد و گفت: مهارت‌ها حرفه‌ای و شغلی باید در معلم تقویت شوند تا دانش آموزان به واسطه این تعلیمات روز به روز پیشرفت کنند.

موسوی نژاد با اشاره به برگزاری آزمون‌های استخدامی، بر لزوم تقویت کانون‌های ارزیابی تأکید کرد و ادامه داد: هدف تشکیل این کانون‌ها، بررسی توانمندی‌های تخصصی و حرفه‌ای داوطلبان برای پوشیدن ردای معلمی است؛ چرا که معلم، عنصر کلیدی تحول در جامعه محسوب می‌شود و نقش کلیدی در پیشرفت و ارتقای استان ایفا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با تأکید بر برگزاری با شکوه آیین‌های گرامی داشت هفته معلم در بهارستان علم و ادب، تصریح کرد: روز و هفته معلم فرصتی برای بازشناسی، تعریف نقشه راه، تعیین مسیرآینده وبازنگری نقش محوری و معلم در نظام تعلیم و تربیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار