هزار و ۲۰۰ گردشگر از تالاب کانی‌برازان مهاباد بازدید کردند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در تعطیلات نوروز امسال هزار و ۲۰۰ گردشگر داخلی و خارجی از تالاب بین‌المللی کانی‌برازان این شهرستان بازدید کردند.

فاروق سلیمانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: در ایام تعطیلات نوروز امسال، تالاب کانی‌برازان بر روی مهمانان و گردشگران نوروزی باز است و علاقمندان می‌توانند از زیبایی‌های این تالاب دیدن کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت آبی تالاب بسیار خوب است و چشمه‌ها و زهکش‌های منتهی به این تالاب احیا شدند و تلاب خود مهیای ورود پرندگان مهاجر و بومی آبزی و کنار آبزی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد از گردشگران خواست با توجه به شروع شدن فصل لانه سازی و تخم آوری برخی گونه‌ها از ایجاد مزاحمت برای پرندگان و سروصدای بلند که باعث می‌شود پرندگان پرواز کنند، خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای دستورالعمل طبیعت‌گردی جامعه محور در تالاب کانی برازان افزود: دستورالعمل این طرح با همکاری سازمان محیط زیست و دفتر حفظ و احیای تالاب‌ها تدوین شده است و ابتدا در تالاب بین‌المللی «کانی‌برازان» مهاباد اجرا شد.

وی اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح سلسله جلساتی با جوامع محلی و بهره‌برداران حاشیه این تالاب برگزار شد چراکه هدف اصلی از اجرای این طرح حفاظت از تالاب در کنار بهره‌برداری خردمندانه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.