۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان‌غربی اقامت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۸۱ هزار و ۲۰۱ نفر از ۲۴ اسفند تاکنون در واحد‌های اقامتی استان اقامت کرده اند.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی استان اقامت کردند، گفت: این آمار اقامت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت واحد‌های اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحد‌های اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سرا‌های ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمار‌های اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود، افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که افزایش ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه‌های استان و بازرسی‌ها را از جمله برنامه‌های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.