اردن خواستار توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل شد

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که با توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل این رژیم مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن امروز جمعه از حامیان بین المللی خواست تا عرضه تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند و تاکید کرد که با این اقدام کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، مجبور به توقف درگیری‌های جاری خواهد شد.

«نهاد‌های سازمان ملل داستان‌های وحشتناکی از رنج غزه می‌گویند. بیش از ۳۰۰۰۰ شهید و بیش از ۲ میلیون نفر گرسنه هستند این حقایق جهان را شرمنده می‌کند. جریان ارسال سلاح به اسرائیل باید متوقف شود. اسرائیل باید مجبور شود به این فاجعه پایان دهد. این چیزی است که طبق قانون بین‌المللی باید اجرا شود.»

علاوه بر این، وی تاکید کرد قحطی و کاهش شرایط انسانی در غزه به دلیل اقدام اسرائیل برای مسدود کردن مسیر‌های زمینی است. چگونه یک کشور می‌تواند حمایت از اسرائیلی را که از ارائه شیرخشک نوزادان خودداری می‌کند، توجیه کند؟! 

دیروز، قضات دیوان بین المللی دادگستری به اتفاق آرا، به رژیم صهیونیستی دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم را برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی به غزه انجام دهد.

این اقدامات جدید به درخواست آفریقای جنوبی و به عنوان بخشی از پرونده شکایت این کشور علیه رژیم اسرائیل مطرح شده است. این دیوان پیشتر اعلام کرده بود که موضوع نسل کشی فلسطینی‌ها در غزه توسط اسرائیل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار