بهره برداری از هزار و ۱۰۰ هکتار از طرح‌های تامین آب در اراضی شیبدار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: هزار و ۱۰۰ هکتار از طرح‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیبدار در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید.

 حسین برزگر اظهار داشت: سایر طرح‌های جهادکشاورزی در  ۱۳ هزار هکتار از اراضی با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی همراه است. 

برزگر با بیان اینکه طرح‌های تامین و انتقال آب در اراضی شیبدار یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان است گفت این طرح‌ها از مهم‌ترین سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی است.

برزگر به مزایای این طرح‌ها از جمله ارتقاء امنیت غذایی و افزایش تولیدات کشاورزی، ایجاد پوشش گیاهی، تقویت منابع آب زیرزمینی، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش و تثبیت خاک، ایجاد اشتغال و پیشرفت و آبادانی روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر‌ها اشاره نمود و گفت: ۲۶ طرح تامین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و توسعه طرح‌های کشاورزی در نیمه غربی استان در دست اجرا می‌باشد. برزگر گفت این طرح‌ها در سطح ۱۳ هزار هکتار با ۱۰ هزار نفر فرصت شغلی و ظرفیت تولید حداقل ۱۰۰ هزار تنی تعریف شده که در زمان حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در دست اجرا می‌باشد.

برزگر گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵ طرح در سطح هزار و ۱۰۰هکتار با اشتغال بالغ بر دو هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به بهره برداری رسید و انتقال آب طرح‌ها تکمیل گردید که طرح‌های گل سفید، سرتنگ محمود، ابشاران و ... از جمله این طرح‌ها می‌باشند. 


بیشتر بخوانید


برزگر به نقش دولت سیزدهم و اعتبارات سفر ریاست محترم جمهور در پیشرفت این طرح‌ها اشاره کرد و گفت با تلفیق منابع سفر با جذب منابع بخش خصوصی بیش از چهار هزار میلیارد ریال در این طرح‌ها هزینه گردید که جهش دو هزار درصدی را نسبت به سال ماقبل نشان میدهد. به طور مثال طرح عمومی تامین و انتقال آب اراضی کشاورزی روستا‌های سرچاه و دوازده امام شهرستان اردل بیش از ۱۰ سال تعطیل بود که با پیگیری‌های انجام شده در راستای پیشرفت و آبادانی شهرستان امسال تامین منابع و عملیات اجرایی آن آغاز گردید.

برزگر با بیان اینکه تکمیل طرح‌ها فوق و همچنین شبکه آبیاری آنها از برنامه‌های آتی سازمان است و پیگیر تخصیص اعتبار هستیم، از آمادگی واگذاری و مشارکت این طرح‌ها به بخش خصوصی برای افزایش تولیدات بخش کشاورزی و اشتغال‌زایی خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار