نظارت بهداشتی دامپزشکی بر بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های دزفول

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه با نظارت بهداشتی دامپزشکی، در مرغداری‌های صنعتی شهرستان در سال ۱۴۰۲ پرورش یافت.

محسن ورجاوند رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از زمان جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی شروع می‌شود و تا عرضه در بازار‌های مصرف ادامه مییابد که در این نظارت‌ها بر اساس شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی کشور، عواملی که باعث بروز مخاطرات بهداشتی می‌شوند، مورد شناسایی و بررسی قرار می‌گیرند و جهت کنترل عوامل تهدید کننده بهداشت عمومی و امنیت غذایی، اقدامات لازم صورت می‌پذیرد.

او می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ نظارت بهداشتی دامپزشکی بر روی بیش از ۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های شهرستان توسط کارشناسان این اداره انجام شد.

ورجاوند ادامه داد: در حال حاضر در سطح شهرستان دزفول ۱۳۵ واحد پرورشی مرغ گوشتی، ۳ واحد پرورشی بوقلمون گوشتی و ۱ واحد مرغ تخمگذار فعال است.

این مقام مسئول گفت: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران که مبتنی بر دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی است سبب ممانعت از بروز بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌ها با تلفات بالا در سطح مرغداری‌ها و جلوگیری از شیوع این گونه بیماری‌ها می‌شود و زمینه را برای ارتقای سطح تولید و استحصال گوشت مرغ سالم و بهداشتی برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

برچسب ها: جوجه ریزی ، دامپزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.