کاهش ۶ درصدی تردد‌های خروجی از آذربایجان شرقی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: آمار تردد‌های خروجی استان در تعطیلات نوروزی امسال ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

علیزاده گفت: در ۱۹ روز از اجرای طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال یک میلیون و ۲۴۰ هزار دستگاه از استان آذربایجان شرقی به مقصد سایر استان‌های کشور خارج شدند.

وی اظهار کرد: آمار تردد ورودی استان در این مدت یک میلیون و ۳۵۰ هزار دستگاه بود که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: در اجرای طرح نوروزی امسال ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شد که این تعداد معادل چهار درصد از تردد‌های کل کشور (۴۸۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه) بود.

علیزاده با بیان اینکه این تعداد تردد توسط ۹۸ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده‌های مختلف استان ثبت شد افزود: آمار تردد در جاده‌های استان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: پرترددترین جاده‌های استان در این ایام مربوط به مسیر‌های رفت و برگشت کنارگذر جنوبی شهیدکسایی (تبریز- باسمنج)، تبریز- ایلخچی، صوفیان - تبریز، آزادراه تبریز- زنجان و ایلخچی- آذرشهر بود که ۳۰ درصد تردد‌ها را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان آذربایجان شرقی گفت: در این ایام بیشترین ورودی‌ها به استان از مسیر‌های میاندوآب- ملکان، آزادراه تبریز- زنجان، نیر- سراب و جزیره اسلامی- تبریز بود.

علیزاده افزود: در این ۱۹ روز ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری کرایه ۲۴۲ هزار و ۷۰۰ مسافر را در داخل و خارج استان جابجا کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.