نامه بیش از ۶۰۰ وکیل انگلیسی برای قطع صادرات سلاح به اسرائیل

بیش از ۶۰۰ وکیل و قاضی انگلیسی به دولت انگلیس نامه زده و خواستار عدم ارسال سلاح به رژیمی شدند که در حال نسل‌کشی در غزه است.

بیش از ۶۰۰ وکیل برجسته انگلیسی نامه ای را امضا کردند که خواستار پایان دادن به صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی به عنوان اقدامی برای جلوگیری از نسل کشی است.

براساس گزارش گاردین، سه قاضی سابق دادگاه عالی انگلیس از جمله لیدی هیل، رئیس سابق دادگاه، در میان بیش از ۶۰۰ وکیل، دانشگاهیان و قاضی ارشد بازنشسته هستند که هشدار می‌دهند دولت انگلیس با ادامه تسلیح رژیم صهیونیستی قوانین بین المللی را نقض می‌کند.

امضاکنندگان در نامه‌ای به ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس نوشتند که وضعیت کنونی غزه فاجعه‌بار است و با توجه به اینکه دادگاه بین‌المللی دادگستری (ICJ) به این نتیجه رسیده است که خطر جدی است نسل کشی است، انگلیس از نظر قانونی موظف است برای جلوگیری از آن اقدام کند.

این نامه ۱۷ صفحه‌ای، که یک نظر حقوقی نیز دارد، شامگاه چهارشنبه ارسال شد و به سوناک می‌گوید: ما از درخواست‌های قوی‌تر دولت شما برای توقف جنگ و ورود بلامانع کمک‌های بشردوستانه به غزه به طور همزمان استقبال می‌کنیم. ادامه فروش تسلیحات و سیستم‌های تسلیحاتی به اسرائیل و حفظ تهدیدات مبنی بر تعلیق کمک انگلیس به آنروا به طور قابل توجهی کمتر از تعهدات دولت شما تحت قوانین بین المللی است.

 این در حالی است که پس از کشته شدن هفت امدادگر بین‌المللی، از جمله سه شهروند انگلیسی، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی در غزه در روز دوشنبه، نمایندگان محافظه‌کار بر ریشی سوناک فشار وارد کردند.

 منابع حزبی بر این باورند که دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس بر دولت فشار می‌آورد تا رویکرد خود را در قبال رژیم صهیونیستی سخت‌تر کند، اما با مقاومت داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) مواجه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
بیاری خداحالا نوبت کمپین تک تیرانداز هاست
آخرین اخبار