صنایع لبنی استان اردبیل نیازمند نوآوری و فناوری جدید است

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: صنایع لبنی استان با وجود ظرفیت بالا، نیازمند فناوری و نوآوری جدید است.

حسین پیرمؤذن گفت: با وجود آنکه استان اردبیل در تولید شیر سرآمد استان‌های دیگر است، اما صنایع لبنی آن به دلیل نبود فناوری‌های جدید نتوانسته مانند برند‌های معروف کشوری در این عرصه پیشگام باشد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه عمده شیر مورد نیاز واحد‌ها و برند‌های معروف کشور از استان اردبیل تأمین می‌شود، افزود: اردبیل به دلیل نبود دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن استریل فاقد تولید شیر با ماندگاری و کیفیت بالا است و به همین خاطر ارزش افزوده این بخش ضعیف و بسیار پایین است.

به گفته او، انتظار می‌رود به تناسب قدرت و توانمندی قطب تولید صنایع لبنی در اردبیل، تجهیزات و امکانات پیشرفته نیز مهیا شده تا امکان تولید و عرضه محصولات و حتی صادرات آن فراهم شود.
پیرمؤذن به جلسات فشرده شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان اشاره کرد و افزود: در این جلسه مشکلات سرمایه گذاران بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آنها تصمیم گیری می‌شود.

او همچنین درباره رفع موانع صدور کارت بازرگانی با همکاری سازمان صمت گفت: قرار شد از طریق درگاه ملی مجوز‌ها در این زمینه اقدام و بعد از احراز هویت و شرایط داوطلبان امکان صدور کارت برای واجدین شرایط در بستر الکترونیکی فراهم آید.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با قدردانی از اداره کل امور اقتصادی و دارایی در احصای موانع تولید و حذف قوانین و مقررات مخل این بخش بیان کرد: امیدواریم همه تصمیم گیری‌ها به نفع رونق تولید و ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان باشد.
پیرمؤذن ضرورت حمایت از دامپروری‌های مدرن را یادآور شد و افزود: در این حوزه باید صنایع دامی گسترده آن هم به شکل صنعتی فراهم شود تا امکان تولید و عرضه محصولات لبنی و صنایع گوشتی به خوبی مهیا شود.

او در مورد ایجاد زیرساخت شهرک‌های صنعتی و ضرورت راه اندازی منطقه آزاد اردبیل نیز گفت: امیدواریم با تقویت شهرک‌های خصوصی صنعتی هر چه سریعتر بستر راه اندازی منطقه آزاد و تعیین محدوده آن انجام شود تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه برای تقویت تولید و صادرات بهره بگیریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.