پیش‌بینی تولید ۵۵۰هزار تن گندم در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از پیش‌بینی تولید ۵۵۰ هزار تن گندم در این استان خبر داد.

سیدعماد شاهرخی، با اشاره به طرح جهش تولید در دیمزار‌های لرستان، گفت: ۱۰ درصد افزایش تولید و در سال دوم اجرای این طرح ۱۴ درصد افزایش تولید را در سطح زیر کشت اراضی دیم این استان داشته‌ایم.

او با بیان اینکه تناوب در کشت مهم‌ترین عامل در افزایش تولید و بهره‌وری است، اضافه کرد: برخی از بهره‌برداران به‌جای یک کشت متوالی سعی می‌کنند تنوع در کشت رارعایت کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: تناوب در کشت نه‌تن‌ها باعث افزایش تولید محصولات زراعی می‌شود بلکه در کاهش آفات نیز مؤثر است.

شاهرخی با تأکید به اینکه ۵۳۱ دستگاه ادوات کشاورزی با اعتبار ۶۷ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده بود و از این مبلغ حدود ۱۴ میلیارد تومان و ۹۴ دستگاه جذب شده‌است، بیان کرد: متقاضیانی که در بانک تشکیل پرونده داده‌اند از این ادوات به‌تدریج بهره‌مند می‌شوند.

او یادآور شد: کشاورزان توصیه‌های کارشناسان را در مراحل کاشت، داشت و برداشت در نظر بگیرند و امیدواریم امسال شاهد افزایش تولید محصولات زراعی در لرستان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تحویل ۵۱۰ هزار تن گندم به سیلو‌های غله در سال ۱۴۰۲، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود که ۵۵۰ هزار تن گندم امسال در این استان تولید شود.

برچسب ها: گندم ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.