درخواست بودجه سازمان ملل برای کمک به پناهجویان افغانستانی

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل از نیازمندی به ۶۲۰ میلیون دلار برای حمایت از مهاجرین افغانستانی خبر داده است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب آسیا، از نیازمندی به ۶۲۰ میلیون دلار برای محافظت و حمایت از مهاجرین افغانستان در ایران و پاکستان خبر داده است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب آسیا، در ایکس نوشته است که با این مقدار بودجه به ۴.۸ میلیون مهاجر اهل افغانستان و ۲.۵ میلیون نفر از اعضای جامعه‌ی میزبان‌شان در سال ۲۰۲۴ کمک خواهد کرد.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارش خود افزوده است که در سال ۲۰۲۴ وضعیت در افغانستان و کشورهای همسایه چالش‌برانگیز خواهد بود.

به‌گفته‌ی این نهاد، حدود ۲۳.۷ میلیون نفر (بیش از نیمی از جمعیت افغانستان) برای زنده‌ماندن به کمک‌های بشردوستانه‌ی فوری نیاز دارند.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان گفته است که بلایای طبیعی ویرانگر، بحران تغییرات اقلیمی و زمین‌لرزه‌های مرگ‌بار در افغانستان در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ و سیل و زمین‌لرزه در پاکستان و ایران در سال ۲۰۲۲، وضعیت را بدتر کرده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در گزارش خود گفته است که براساس برآوردهای دولت‌های ایران و پاکستان، این دو کشور میزبان حدود ۷.۷ میلیون شهروند افغانستان هستند که حدود ۱.۶ میلیون نفر از سال ۲۰۲۱ وارد آن کشورها شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار